loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معراج السعاده نوین: بازنویسی روان و ساده، به همراه مستندسازی روایات

3.9 (23)

ناشر دارالفکر

نویسنده ملا احمد نراقی

بازنویسی محسن ریاضی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 1010

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این اثر، متن ساده و روان کتاب گران‌سنگ «معراج السعاده» ملا احمد نراقی است که با ایجاد تغییراتی، امکان استفاده آسان‌تر و مفیدتر را برای خوانندگان به ویژه جوانان فراهم ساخته است.

به خلاف متن سنگین و قدیمی معراج السعاده، متن این کتاب به صورت ساده و روان با هدف دستیابی عموم و به ویژه جوانان عزیز به این اثر ارزشمند اخلاقی بازنویسی شده است.

شرح لغات و عبارات سنگین کتاب با استفاده از فرهنگ لغت ‌های معتبر فارسی و عربی از دیگر ویژگی‌های این اثر است.

یکی دیگر از ویژگی‌های کتاب، درج سند روایات در پاورقی است. در حین تحقیقِ سند روایات، معمولا خط سیر نویسنده در استفاده از منابع روایی شناسایی شده و گاهی سند روایات بر اساس همین شناسایی نوشته شده است، گرچه در اغلب اوقات ارجاع سند روایات به مدارک معتبرتر و دسته اول است.

ذکر نام شاعران در ذیل ابیات متعددی که در متن کتاب آمده است و ارائه ترجمه صحیح‌تر از برخی آیات با استفاده از منابع ترجمه‌ای و تفسیری ـ که نام آنها در فهرست منابع پایان کتاب آمده است ـ‌ از دیگر ویژگی‌های کتاب است.

در این کتاب برخی تفاوت‌ها در آداب، سنن و رفتارهای اخلاقی و اجتماعی در عصر تالیف معراج السعاده و حال حاضر نیز بیان شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

نعمت اله بازوندی

کتابی بسیار عالی و خیلی حیلی مفید و موثراست

18 مهر 1402

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما