loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جهاد در قرنطینه: روایت فعالیت های کارگاه جهادی شهید ابراهیم زاده در مقابله با ویروس کرونا

تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی | مدافعان سلامت 5

ناشر راه یار

تحقیق و تنظیم کتاب معصومه بائی | فروغ زال

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 144

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 89480 10003022
20,000 18,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«جهاد در قرنطینه» که خاطرات جهادگران مشهدی در تهیه و دوخت ماسک و لباس‌ های پزشکی و کادر درمان برای مقابله با کرونا را روایت می‌ کند. این اثر، پنجمین کتاب از مجموعه عناوین انتشارات راه یار درباره «مدافعان سلامت» است که معصومه بائی تحقیق و فروغ زال تدوین آن را برعهده داشته‌ اند.

کتاب جهاد در قرنطینه پیش رو روایتی است از مردمی که به‌محض ایجاد بحران و تهدید برای کشورشان، قرنطینه خانگی را به میدان جهاد تبدیل کردند. در حالی که با آمدن کرونا، مردم متمدن غرب، به خوی غرب وحشی‌شان برگشته بودند و فروشگاه‌ها را غارت می‌کردند، ما نیز به گذشته‌مان برگشتیم.

انگار دوباره مسجد و حسینیه‌ها، پایگاه‌های پشتیبانی جبهه شده و خانم‌ها شال و کلاه بافتن و شستن و دوختن لباس‌های رزمندگان را از سر گرفته باشند. این بار هم همان دست‌ها دوختند و همان چرخ‌ها چرخیدند، فقط جای پارچه لباس‌های خاکی را پارچه‌های سفید ماسک و گان گرفت.

در بخشی از مقدمه کتاب جهاد در قرنطینه می‌خوانیم:
«روزهای پایانی سال1398، اتفاقی افتاد تا نسلی که جنگ ندیده و دهۀ شصت را درک نکرده بود، بتواند صفای خاطرات آن زمان‌ را بچشد. خاطراتی که از فداکردن جان‌ ها در خط مقدمش تا دستکش و کلاه‌ بافتن و مربا گرفتن پشت جبهه‌ اش برای نسل‌های بعد، فقط کلماتی خواندنی و شنیدنی و دور بودند و هیچ‌ کس حتی فکرش را هم نمی‌ کرد بتواند ذره‌ای از آن حال‌ و هوا را درک کند.

روزهای پایانی سال98 کرونا آمد. صف‌های نماز جماعت از هم گسست و مسجدها و پایگاه‌ ها خالی شد، کتابخانه‌ ها تعطیل، دورهمی‌ ها لغو و کلاس‌ ها مجازی شد، دانشگاه‌ ها بی‌ دانشجو ماند، دید و بازدیدها تلفنی شد و کم‌ کم کورسوهای امیدی که نسل جدید برای برگشتن به صفای قدیم داشت، باید از بین می‌ رفت؛ اما نرفت؛
چون هشت سال دفاع مقدس به ما یاد داده بود که در کمبودها خودکفا، در کاستی‌ ها خلاق، در تنگناها جسور و در تحریم‌ ها غنی می‌ شویم. کرونا آمد و به همه نشان داد مردم، همان مردم دوران جنگ‌ اند. هنوز هم همان امام است و همان امت و چیزی بین خاطرات جا نمانده.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما