loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روان شناسی در قرآن (بنیان ها و کاربردها)

3 (1)

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده محمد کاویانی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 238

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، در کنار کتاب «روانشناسی در قرآن، مفاهیم و موزه ها» هویت کامل تر خود را می یابد؛ در فصول نه گانه آن کتاب، به تعدادی از مباحث روانشناسی، مثل احساس و ادراک، رشد، انگیزش، اجتماعی، سلامت روانی و روانشناسی مثبت، با رویکرد قرآنی، به تفصیل پرداخته شد.

در فصول هفت گانه این کتاب نیز به مباحثی مثل «عواطف و هیجانات»، «یادگیری و تغییر رفتار»، «ناخودآگاه»، «شخصیت، مباحث بنیادین»، «شخصیت، مباحث کاربردی»، «سنجش روانشناختی»، و «روانشناسی تفاوت ها» پرداخته شده است.

اگرچه به تناسب فضای دانشجوئی و اخذ بازخورد از کتاب اول، از حجم و تعداد آیات در این کتاب کاسته شده است، لکن رویکرد کلی حاکم بر این دو کتاب، رویکرد قرآنی است؛ بدیهی است که معرفی چارچوب ها و اسکلت اولیه «روانشناسی قرآنی» به عنوان یک مکتب روانشناختی، و تعیین مسیر پژوهش ها و آموزش های لازم، در دو کتاب کم حجم، آنهم با ملاحظات دانشجوئی، ممکن نیست، لکن اینها قدم های اولیه ای است که در کنار تلاش های بسیار ارزشمند محققان و مولفان دیگر، در این مسیر برداشته می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما