loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حرفه: هسته‌ ای (خاطرات دکتر علی اصغر سلطانیه)

ناشر امیرکبیر

نویسنده حسین علی بخشی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 607

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 89582 10003022
220,000 209,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«حرفه: هسته‌ ای» کتاب خاطرات دکتر سلطانیه است که به چهل سال فعالیت دیپلماتیک او در نقش‌ های مختلف سیاسی همچون نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد و نماینده ایران در آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی پرداخته است. دکتر سلطانیه یکی از افرادی است که در پیشرفت صنعت هسته‌ ای و پیشبرد منافع ملی کشور در عرصه‌ های بین‌ المللی تلاش طاقت‌ فرسایی متحمل شده است.

از همین‌ رو این کتاب ابتدا نگاهی گذرا به خاطرات دوران کودکی تا جوانی ایشان داشته تا بتواند تصور نسبتاً جامعی از زندگی و تجارب یک دیپلمات ترسیم کند و تصویری روشن‌ تر از فعالیت دیپلمات‌ های نسل او در جمهوری اسلامی ارائه دهد.

روز 27 آبان 1366 درست زمانی که کارشناسان شرکت آلمانی مشغول کار در نیروگاه بوشهر بودند، جنگنده بمب‌ افکن‌ های ارتش متجاوز عراق با شکستن دیوار صوتی برفراز این شهر، نیروگاه اتمی این شهر را هدف قرار دادند و تعدادی از کارشناسان ایرانی شهید و یکی از کارشناسان آلمانی به طرز فجیعی کشته شد. گویا در همان موقع حمله، آقای هانس دیتریش گنشر، وزیر خارجه وقت آلمان در بغداد بود. بر اساس اظهارات شاهدین، بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع از سفارت آلمان در تهران، با مسئولان سازمان تماس می‌ گیرند و درخواست می‌ کنند که خبر کشته شدن این تبعه آلمانی را رسانه‌ای نکنند!

حملات هوایی عراق به نیروگاه اتمی بوشهر با استفاده از موشک‌ های اگزوسه فرانسوی و احتمالاً موشک‌ های ویژه‌ ای که آمریکایی‌ ها به عراقی‌ ها داده بودند انجام شد. بررسی کارشناسانه‌ ای که بعداً روی بمب‌ ها انجام شد، این ادعا را ثابت کرد که این موشک‌ ها محصول کشور آمریکا بود ... .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما