loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فئودالیسم اطلاعات: چه کسی پیروز اقتصاد دانش است؟

ناشر امیرکبیر

نویسنده پیتر دریهوس | جان بریثویت

مترجم آراز بارسقیان

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 440

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 89652 10003022
130,000 123,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که حاصل همکاری و پژوهش دو چهره دانشگاهی استرالیایی است به بررسی مالکیت انحصاری اطلاعات و خطرات آن می‌ پردازد. در این کتاب به نواقص و محدودیت‌ هایی که انحصار اطلاعات در پی دارد پرداخته شده و آن را خطری برای رقابت کردن و حصاری برای ورود به بازار می‌ داند.

نویسندگان این اثر بر این باور هستند که اگر چه عنوان فئودالیسم اطلاعات برای کتاب ممکن است در نگاه اول توصیف بی‌ رحمانه‌ ای از دانش اقصاد باشد اما بی شباهت به فئودالیسم قرون وسطا نیست.

در پارک عمومی کودکی روی تاب نشسته است. او به جای آنکه به عقب و جلو تاب بخورد، زنجیرهای دو طرف را یکی در میان می‌ کشد و به چپ و راست تاب می‌ خورد. چند روز بعد والدینش از اداره اجرای احکام مالکیت معنوی، یکی از زیر شاخه‌ های پلیس، نامه‌ ای دریافت می‌ کنند. نامه می‌ گوید در دوربین‌ های مدار بسته دیده‌ اند که دختر آن‌ ها از شیوه‌ ای برای تاب خوردن استفاده می‌ کند که حق انحصاری‌ اش در اختیار یک شرکت به‌ خصوص است. در نامه مدعی شده‌ اند که حق این حرکت در انحصار کمپانی پِلی‌ پِی است. حالا والدین دختر می‌ توانند انتخاب کنند که حق استفاده از این انحصار را بپردازند یا به دلیل استفاده از این حق انحصاری از آن‌ ها شکایت قضایی شود!.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما