loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بنیادهای اخلاق اجتماعی اهل بیت (ع)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سید کاظم نورمفیدی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 168

معرفی کوتاه

در این کتاب به پنج اصل مهم و فراگیر در حوزه اخلاق اجتماعی با تکیه بر گفتار و سیره اهل بیت (ع) پرداخته شده است.

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 89667 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اجتماع جوانان بستر کامل انسان اهمیتی بس والا دارد؛ دین که یکی از مهمترین امور جاری در متن اجتماع است، با توجه به منبع وحیانی خود می‌تواند برای درک صحیح هنجارها و ناهنجاری‌ ها و تشخیص برداشت سره از ناسره یاری‌گر عقل باشد؛ اگر دانایی مغرض یا نادان بی فکر، نگاه دین به این مقوله را تحریف کرده و خواسته یا ناخواسته سبب عدم رغبت به دین بلکه گریز از آن شده باشد؟ به نظر می‌ رسد در جایی که جریان زلال آگاهی گل آلود شده باشد، جز مراجعه به سرچشمه آن راه عاقلانه دیگری پیش رو نیست.

در این میان، تبیین گفتاری و رفتاری اهل بیت (ع) از اصول عام و بنیادین فراگیر اخلاق اجتماعی همه انسان ها را صرف نظر از هرگونه تمایزی مانند دین مذهب نژاد و قومیت در بر گرفته و به آنها حیات می بخشد و مؤلف در این کتاب بنیادهای مزبور را بررسی کرده و از آنها سخن گفته است.

نویسنده این کتاب، ابتدا «تأثیر هنجارها و ناهنجاری های اخلاقی در جامعه» را با تبیین مباحثی همچون ریشه پیمان شکنی کوفیان، ویژگی های دوران جاهلیت و ضرورت آشنایی با اخلاق اجتماعی اهل بیت(ع) و در بخش دوم «اجتماع» را به عنوان بستری برای تکامل انسان بیان می کند و اقسام تحریف را به شکل دقیق و عمیق مورد بررسی قرار می دهد.

بخش سوم این کتاب، «اهمیت و معنای اخلاق اجتماعی» را مورد بحث و بررسی قرار داده و با معرفی اهل بیت(ع) به عنوان بهترین و کامل ترین الگو، اهمیت اخلاق اجتماعی، اخلاق اجتماعی و جزای اعمال، معنای اخلاق اجتماعی و اخلاق زیست محیطی اهل بیت(ع) را بررسی کرده است.

نگارنده کتاب حاضر، نوشتار خود را با بررسی جامع اصول «خیرخواهی»، «محبت»، «عدالت»، «عفو» و «انصاف» در سیره معصومین (ع) به پایان می برد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما