loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آیشمن در اورشلیم

گزارشی در باب ابتذال شر

ناشر برج

نویسنده هانا آرنت

مترجم زهرا شمس

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 374

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب آیشمن در اورشلیم نوشته هانا آرنت با ترجمه زهرا شمس بعد از چندین دهه به زبان فارسی ترجمه شده است.
آیشمن در اورشلیم: گزارشی از ابتذال شر کتابی است از هانا آرنت نظریه‌ پرداز سیاسی در سال 1963. در این کتاب آرنت، روایت یهودی‌ ای را بازگو می‌ کند که در دوره به قدرت رسیدن آدولف هیتلر از آلمان گریخت، کتاب آیشمن در اورشلیم گزارشی از محاکمه آدولف آیشمن است.

نظریه آرنت در کتاب آیشمن در اورشلیم این است که شرهای بزرگ در طول تاریخ بشر به‌ طور عام، و به‌ طور خاص جنایت عظیم هولوکاست، نه توسط متعصبان کور اتفاق افتاده است نه عامل آن بیماران با مشکلات روانی بوده‌ اند بلکه به وسیله مردم عادی که استدلال‌ های دولت‌ مردان و حکومت‌ هایشان را پذیرفته‌ اند به اجرا درآورده‌ اند رخ داده است و به همین دلیل، از نظر این مردم اعمالشان رفتاری طبیعی بوده‌ است. از این رو این کتاب به بررسی کامل این موضوعات می‌ پردازد.

آدولف آیشمن یکی از فرماندهان اس‌ اس آلمان نازی بود که به دلیل جنایات بی‌ شمار در اردوگاه‌ های کار اجباری و کوره‌ های آدم‌ سوزی و اتاق‌ های گاز در جنگ دوم جهانی «قصاب اروپا» لقب گرفت. او پس از جنگ به آرژانتین گریخت و سال‌ ها در فرار بود. در نهایت در سال 1961 در اورشلیم در دادگاهی محاکمه شد. دادگاهی که هانا آرنت هم به آنجا رفت تا این محاکمه را مستندسازی کند. هانا آرنت در این دادگاه متوجه شد که آیشمن در ذات خود کارهایش را کاملا اخلاقی می‌ دانسته و فکر می‌ کرده به هم‌ وطنانش در حال خدمت‌ رسانی است. همین موضوع باعث شد که آرنت در تحلیل‌ های خود در این کتاب مساله «شر» را مطرح کند و بار دیگر به ما گوشزد کند که مفهوم اخلاق چیست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما