loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راز پنهان سینما: دیپلماسی سینما و اندیشه جهانی شدن

ناشر سوره مهر

نویسنده حامد حبیبی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 176

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 89776 10003022
45,000 42,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سینما یکی از مسائل و موضوعات پیچیده انسان مدرن است که به دیپلماسی بین‌المللی کشورها و حکومت‌ها تبدیل شده و در حوزه مسائل امنیتی و دفاعی بسیار تعیین کننده است. برای درک اسرار مرموز و راز پنهان سینما در دیپلماسی هنری حکومت‌ها و مناسبات تمدنی کشورها، قطعاً به مطالعات بین رشته‌ای و چند رشته‌ای برای ترسیم نقشه صلح و جنگ نیاز است. در این مسیر، هر شاخه علمی نمی‌تواند به دستاوردهای دیگر علوم بی‌اعتنا باشد.

بنابراین، شیوه مواجهه دستاوردهای یک علم با علوم دیگر نیز حائز اهمیت است. امروزه، سینما نقشه صلح و جنگ بین‌المللی را ترسیم می‌کند و مانند ماتریسی است که برای تحلیل آن به مطالعه تاریخ، ادیان، هنر، فلسفه، روان‌شناسی، زیست‌شناسی، کلام، و جامعه‌شناسی نیاز است تا بتوان نقشه جامع مهندسی سینمایی را ترسیم کرد. کتاب حاضر تلاشی در این راستاست.

وقتی اربابان سینما تفکری را به تماشاگر القا می‌کنند و با قرار دادن فرد در موقعیت جدید او را در معرض پیامی قرار می‌دهند که فوبیای مبارزه با رؤیای ازلی و ذهن موروثی بشر را در وجودش از بین می‌برند و با تشدید تلقین‌پذیری فرد برای تماشاگران خود رفتارسازی می‌کنند، تماشاگران نیز مانند ذراتی معلق، در جامعه انسانی جا به جا می‌شوند و سبک زندگی خود و تفکرات و خاطرات و در واقع باورهای جدید خود را مانند ویروسی به دیگر اعضای جامعه منتقل می‌کنند و با ایجاد بسامد ذهنی، ذهن اجتماعی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. از کنش‌ها و واکنش‌های میان افراد جامعه حیات ذهنی کاملا جدیدی ظهور می‌کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما