loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صد سال نویسندگی در تهران

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده میلاد حسینی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 245

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

در معرفی «صد سال نویسندگی در تهران» توسط ناشر آمده است: «این کتاب صد تک‌ نگاری در باب صد نویسنده شهر تهران است و در فصل‌ های کوتاه نگاهی گذرا انداخته به صد نویسنده که در شاخه‌ های مختلف از جمله داستان، نقد، متون نمایشی و ... تاثیرگذار بوده‌ اند.

تهران!

احتمالا اولین چیزی که با شنیدن کلمه «تهران» به ذهن هر کسی متبادر می‌ شود، مکانی است که مرکزیت ایران را بر دوش دارد. بیش از 200 سال است که تهران پایتخت ایران است؛ مرکزی مهم با فعالیت‌ های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... . اما اگر از این دسته‌ بندی‌ های جغرافیایی و حکومتی بگذریم باید اذعان کنیم که پایتخت و زیست در پایتخت تاثیر مستقیم و عمیقی بر ادبیات هر کشوری دارد.
کتاب «صد سال نویسندگی در تهران» نمایشی است از همین اهمیت. در این اثر شما با صد تک‌ نگاری در بابِ صد نویسندۀ شهر تهران مواجه خواهید بود.

حسینی در مقدمه این کتاب می‌ نویسد: «این گزارش‌ ها صد تک‌ نگاری از صد نویسنده تهران است و همین عدد صد محدودیت‌ ها و دشواری‌ هایی بر کار افزود و طبیعتا نام چهره‌ هایی در این فهرست غایب است. این کتاب دایره‌ المعارف نویسندگان نیست، که اگر بود هم فرم مدخل‌ ها باید طور دیگر می‌ بود و هم عددش بسیار بالاتر از صد می‌ رفت. صرفا گزارشی از احوالات و آثار و زمانه آدم‌ هایی است که باعث تثبیت مرکزیت ادبی و زبانی شهر تهران شده‌ اند و ترتیبش بر اساس سال تولد و زمانه زیستن است و می‌ توان سیری تاریخی را در آن دنبال کرد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما