loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ دریانوردی اسلامی در مصر و شام

ناشر زمزم هدایت

نویسنده احمد مختار العبادی | سید عبدالعزیز سالم

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 340

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 89835 10003022
120,000 114,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

امروزه قدرت نیروی دریایی پیشرفت فزاینده ای پیدا کرده و تهدید ملل مسلمان با سرمایه گذاری سلطه گران در آبها افزایش یافته است.
از این رو، مطالعه تاریخ دریانوردی، نیروی دریایی و نیز جنگ های تاریخ دریانوردی، نیروی دریایی و نیز جنگ های دریایی مسلمین، که روزگاری قدرتمند ترین نیروی دریایی جهان بوده اند، ضرورت بیشتری می یابد، تا جهان اسلام در راه کسب مجدد عزت و عظمت گدشته خود از تجربیات و علوم گذشته مسلمانان دوباره نیز بهره گیرد.
بر این اساس، پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام اقدام به ترجمه کتاب «تاریخ البحریه الاسلامیه فی مصر و شام» کرد، کتابی که حاوی مطالب ارزشمند تاریخی و تحلیلی، مسائل مفید نظامی و ترسیم عملیات دریایی مسلمانان در مصر و شام بوده، و از منابع و مدارک متعددی استفاده کرده است و این کتاب را «دکتر احمد مختار العبادی و دکتر سید عبدالعزیز سالم» که هر دو استاد تاریخ اسلامی در دانشگاه اسکندریه و دانشگاه عربی بیروت هستند تالیف کرده اند.
بخش اول کتاب شامل: دریانوردی اسلامی در مصر و شام از فتح اعراب تا دوران ایوبیان
بخش دوم کتاب شامل: دریانوردی اسلامی در مصر و شام در زمان ایوبیان و ممالیک
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما