loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عقل؛ مثل و ضد جهل، جهل؛ مثل و ضد علم: بازتعریف عقل و جهل براساس حدیث عقل و جهل امام صادق (ع)

5 (1)

ناشر تمدن نوین اسلامی

نویسنده مرتضی سعیدی ابواسحاقی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 383

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 89874 10003022
180,000 162,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

قلب محور نور خدا می شود یا محل ظلمت شیطان؛ اگر نور را پذیرفت علم می یابد و برای رسیدن به همه لشکرهای عقل آماده می شود و اگر ظلمت را پذیرفت به راه شیطان می رود. آنگاه که به سمت جهل و شیطان شوق پیدا کرد، خود را عقلانی می داند و دیگران را جاهل و بی عقل؛ چرا که شیطان آن را عقلانی جلوه می دهد. وارونگی ارزش ها از همین جا نشأت می گیرد یعنی ارزش ها زمانی وارونه می شوند که تمایل قلب ها وارونه شود، و قلبی که باید حرم خدا باشد، به حرم و جایگاه شیطان تبدیل می شود آنگاه ارزش های شیطانی، جایگزین ارزش های الهی و دینی می شود و به عنوان ارزش توسط همان افراد، از آنها دفاع خواهد شد. این ماجرا در کل تاریخ تکرار شده است.

در حقیقت عقل و جهل مثل و ضد هم هستند، به همین دلیل شیطان سعی می کند که آنها را به جای هم بنشاند، و جهل را با لباس عقل و به جای عقل بر آدمیان قالب کند. به این ترتیب بایست بسیار توجه کنیم برخی چیزهایی که به عنوان عقل و یا علم عرضه می شود، جهل اند، ولی این را چگونه تشخیص دهیم؟

قصد نویسنده در این کتاب پرداختن به همین موضوع می باشد.

فصل اول: حدیث عقل و جهل
فصل دوم: عقل و جهل؛ مثل هم و ضد هم
فصل سوم: علم و جهل؛ مثل و ضد هم
فصل چهارم: استکمال عقل و اختلاط عقل و جهل در تاریخ
فصل پنجم: انسان
فصل ششم: عقلانیت جامعه و عقلانیت تاریخ
فصل هفتم: امکان تفاهم و چند مسئله دیگر
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما