loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خلاصه رمان های برجسته 15: جنگ و صلح - جلد اول (جیبی)

ناشر امیرکبیر

نویسنده لئون تالستوی

مترجم مصطفی جمشیدی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 92

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

جنگ و صلح نام رمان مشهور لئو تولستوی، نویسنده شهیر روسی است. وی کتاب جنگ و صلح را در سال 1869 میلادی نوشت.
این کتاب یکی از بزرگ‌ترین آثار ادبیات روسی و از مهم‌ترین رمان‌های ادبیات جهان به شمار می‌رود که به شرح مقاومت روس‌ها در برابر حمله‌ی ارتش فرانسه به رهبری ناپلئون بناپارت می‌پردازد و در آن بیش از 580 شخصیت با دقت توصیف شده‌اند.
منتقدان ادبی آن را یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های جهان می‌دانند.

محمدرضا سرشار 15 سال پیش، رمان «جنگ و صلح» لئو تولستوی را در حلقه نقد حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نقد می‌کرد که حاصل آن نقدها، یک کتاب 300 صفحه‌ای با نام «نگاهی تازه به جنگ و صلح» شد. پس از آن سرشار تصمیم گرفت رمان حجیم «جنگ و صلح» را که به زعم وی رمان ارزشمندی است تلخیص کند.

رمان «جنگ و صلح» اثر لئو تولستوی اوضاع تاریخی و اجتماعی روسیه را در سال‌های 1805 تا 1820 (یک فاصله زمانی پانزده ساله از زندگی قهرمانان روسیه) به تصویر میکشد.
وقایع این رمان، بر بستر دو جنگ بزرگ بین روسیه تزاری به سرکردگی «تزار الکساندر» و دولت فرانسه به رهبری «ناپلئون بناپارت» و یک دوره فترت کوتاه بین این دو جنگ جریان دارد.
تولستوی در این رمان تاثیرات تاریخی جنگ‌های ناپلئونی را بر خانواده آریستوکرات روسیه شرح داده است. در متن رویدادهای بزرگ تاریخی آغاز سده نوزدهم،‌ ماجراهای زندگی دو خانواده اشرافی، ‌یعنی خانواده باکونسکی و راستوف،‌ ثبت می‌شود.
رمان جنگ و صلح به نوعی همان شرح وقایع زندگی این دو خانواده است.

گزیده‌ای که سرشار از رمان«جنگ و صلح» انجام داده است، متنی را در اختیار خواننده قرار می‌دهد که بدون از دست دادن ماجراهای اصلی کتاب، در جریان تمام «جنگ و صلح» قرار بگیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما