loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زنان ائمه معصومین علیهم السلام و زنان با ائمه معصومین علیهم السلام

ناشر امیرکبیر

نویسنده مرضیه محمدزاده

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 384

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در معرفی کتاب زنان پیامبر اکرم (ص) و زنان با پیامبر اکرم (ص) آمده: «اسلام به انسان بودن زن و مرد در آفرینش از دیدگاهی واحد می‌نگرد و برای آنان جایگاهی یکسان قائل است. تعلیم اسماء در انسان‌ها اعم از زن و مرد به ودیعه نهاده شده است و همچنین از همان ابتدا رسالت بر دوش کشیدن امانت الهی برعهده انسان قرار گرفته است. درحالی‌که اسلام در روزگار و سرزمینی ظهور کرد که زن به لحاظ حقوقی و اجتماعی در موقعیتی فروتر از مردان قرار داشت.
پیامبراکرم(ص) طی بیست و سه سال رسالت خویش کوشید که تحولی بنیادین در فرهنگ جامعه جاهلی آن روز ایجاد کند تا از سویی زمینه رشد و تعالی همه‌جانبه زنان را فراهم سازد و از سوی دیگر دیدگاه جامعه را نسبت به آنان متحول کند. زنان در عصر رسول الله(ص) بسیار مورد توجه و تکریم آن حضرت بودند و تحت آموزه‌های جدیدی که پیامبراکرم(ص) در جزیره العرب رواج داد، وضعیت آنان به‌سرعت تغییر کرد و جایگاه فرهنگی ـ اجتماعی متفاوتی پیدا کردند.
در کتاب حاضر مصادیق بارزی از مشارکت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی، بازرگانی و تجاری زنان پیامبراکرم(ص) و زنان پیرامون ایشان آمده است و همچنین در این کتاب به تفصیل مشی عملی رسول الله(ص) با زنان شرح داده شده است.»
درباره کتاب «زنان ائمه معصومین (علیهم السلام) و زنان با ائمه معصومین (علیهم السلام)» باید گفت این کتاب در دو فصل تقدیم خوانندگان شده، فصل اول با نام «زنان ائمه معصومین(علیهم‌السّلام)» به بررسی شرح زندگانی همسران آن بزرگواران می‌پردازد و دارای یازده بخش است که هر بخش اختصاص به شرح احوال و زندگی همسران یکی از امامان دارد. فصل دوم که با عنوان «زنان با ائمه معصومین(علیهم‌السّلام)» نامیده شده است، خود دارای دوازده بخش است و در هر بخش به شرح زندگانی دختران و اصحاب هریک از امامان پرداخته شده است. نکته حائز اهمیت در مورد زنان صحابی ائمه معصومین(علیهم‌السّلام) این است که تعداد آن‌ها محدود به اسامی ذکر شده در این کتاب نیست، و آنچه در اینجا بدان پرداخته شده، اسامی بانوانی از صحابه یا راویان احادیث ائمه معصومین(علیهم‌السّلام) است که در طول تحقیق به نام یا زندگانی آنان در کتب تاریخی دسترسی پیدا کرده‌ایم و شرح‌حال فعالیت‌ها و فداکاری‌های آنان صفحاتی از کتب تاریخی را به خود اختصاص داده بود.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما