loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از قرآن بپرسیم 1: قرآن و خرافه ستیزی

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده علیرضا صالحی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 151

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 90069 10003022
27,000 24,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه کتب «از قرآن بپرسیم» در 6 جلد از سوی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تهیه و به همت موسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار نشر شده است.

قرآن برترین هدیه نازل شده الهی است که برای راهنمایی و دستگیری انسان از جانب پروردگار هستی فرو فرستاده شده است؛ این هدیه گرانبهای راهگشای چالش، مشکلات و پرسش های بشر است.

مرکز ملی پاسخگویی به سؤلات دینی، در جایگاه مرکز تخصصی پاسخ به پرسش های دینی، روزانه مورد مراجعه هزاران نفر از هموطنان عزیزی است که برای بیش­دانستن در مورد آموزه های دینی، دغدغه دارند و از راه های ارتباطی گوناگون، پرسش خود را با کارشناسان مرکز مطرح می کنند؛ قرآن کریم در فرآیند پاسخگویی دینی، اصلی ترین و اصیل ترین منبع پاسخ ها است.

مقام معظم رهبری دام ظله در دیدار سوم دی ماه 1397 با مدیران ارشد دفتر تبلیغات اسلامی، ضمن تقدیر و تحسین فعالیت پاسخگویی، امر فرمودند که در کنار ظرفیت های مختلف پاسخگویی، اهتمام بیشتری به تولید کتاب در این زمینه صورت گیرد؛ پیرو این امر معظم له، از بین پرسش های قرآنی این مرکز، مجموعه هایی ناظر به موضوعات پرتکرار و مورد مراجعه بیشتر مخاطبان مرکز، انتخاب و به همت تعدادی از کارشناسان ارجمند این مرکز با استفاده از چشمه های بی پایان معارف قرآنی به زیور پاسخ هایی از قرآن، آراسته شد.

در تدوین مجموعه «از قرآن بپرسیم» تلاش بر ساده نویسی و سهولت استفاده برای عموم مخاطبان ارجمند بوده و در عین حال، بیان روان در کنار اتقان علمی و مستند سامان پذیرفته است.

کتاب حاضر با عنوان «قرآن و خرافه ستیزی» جلد اول این مجموعه می باشد.

خرافات و خرافه گرایی با نفوذ در اعماق ذهن و باورهای آدمی، زمینه های انحطاط فکری، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... را در جامع فراهم می کند و فرصت جولان عقل را محدود می سازد و انسان را از تعالی باز می دارد.

کتاب حاضر درباره مواجهه با خرافات و خرافه ستیزی در نگاهی قرآنی است؛ در این نوشتار برخی پرسش های مربوط به این مسئله در منظر دینی و از محضر قرآن مورد کاوش قرار گرفت.

این کتاب در صدد یافتن پاسخ های مناسب در قرآن کریم برای فهم جوانب خرافه و دوری از آن است تا انسان در مسیر معنویت دچار سوء فهم نشود و تصویر دلربای دین خدا از زشتی خرافات هر چه پیراسته تر باشد.

کتاب «قرآن و خرافه ستیزی» در چهار فصل تهیه و تنظیم شده است: نویسنده در فصل اول، پس از بیان مفاهیم مرتبط با موضوع اثر، به پیشینه مسئله خرافات پرداخته است؛ و در فصل دوم، زمینه ها و عوامل پیدایش گسترش خرافات مورد بررسی قرار می گیرد؛ از جمله زمینه های شکل گیری خرافات می توان به افول خردگرایی، جهل، تقلید نابجا، شخصیت پرستی (غلوّ)، عواطف و احساسات باطنی و فقر اشاره کرد و انجام دادن برخی امور خارق العاده مثل سحر و جادو، تطیّر، انگیزه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و بی توجهی و کم کاری متولیان امور دینی، از عوامل گسترش خرافات در جامعه به شمار می رود.

سومین فصل از این اثر به پیامدها و نتایج خرافه پرستی می پردازد و از جمله پیامدهای این مسأله را «رواج بدعت در دین»، «تحریف، تبدل و تضعیف دین»، «فتنه انگیزی، تفرقه و رواج تکفیر، «رواج سستی، کاهلی و اباحه گری در جامعه» عنوان و مورد بررسی قرار می دهد و در این فصل راه های مبارزه با بدعت ها را مطرح می کند.

چهارمین و آخرین فصل از کتاب «قرآن و خرافه ستیزی» به بیان پرسش ها و پاسخ ها پرداخته و مباحثی اعم از خوارق عادات، چشم زخم، رؤیا و خواب، نحوست بعضی روزها را مورد اشاره قرار می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما