loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از قرآن بپرسیم 5: عوامل اضطراب و آرامش در قرآن

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سید حسن هاشمی جزی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 160

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 90081 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه کتب «از قرآن بپرسیم» در 6 جلد از سوی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تهیه و به همت موسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار نشر شده است.

قرآن برترین هدیه نازل شده الهی است که برای راهنمایی و دستگیری انسان از جانب پروردگار هستی فرو فرستاده شده است؛ این هدیه گرانبهای راهگشای چالش، مشکلات و پرسش های بشر است.

مرکز ملی پاسخگویی به سؤلات دینی، در جایگاه مرکز تخصصی پاسخ به پرسش های دینی، روزانه مورد مراجعه هزاران نفر از هموطنان عزیزی است که برای بیش­دانستن در مورد آموزه های دینی، دغدغه دارند و از راه های ارتباطی گوناگون، پرسش خود را با کارشناسان مرکز مطرح می کنند؛ قرآن کریم در فرآیند پاسخگویی دینی، اصلی ترین و اصیل ترین منبع پاسخ ها است.

مقام معظم رهبری دام ظله در دیدار سوم دی ماه 1397 با مدیران ارشد دفتر تبلیغات اسلامی، ضمن تقدیر و تحسین فعالیت پاسخگویی، امر فرمودند که در کنار ظرفیت های مختلف پاسخگویی، اهتمام بیشتری به تولید کتاب در این زمینه صورت گیرد؛ پیرو این امر معظم له، از بین پرسش های قرآنی این مرکز، مجموعه هایی ناظر به موضوعات پرتکرار و مورد مراجعه بیشتر مخاطبان مرکز، انتخاب و به همت تعدادی از کارشناسان ارجمند این مرکز با استفاده از چشمه های بی پایان معارف قرآنی به زیور پاسخ هایی از قرآن، آراسته شد.

در تدوین مجموعه «از قرآن بپرسیم» تلاش بر ساده نویسی و سهولت استفاده برای عموم مخاطبان ارجمند بوده و در عین حال، بیان روان در کنار اتقان علمی و مستند سامان پذیرفته است.

کتاب حاضر با عنوان «عوامل اضطراب و آرامش در قرآن» جلد پنجم این مجموعه می باشد.

این کتاب ضمن بررسی جامع این آیات بر چگونگی رسیدن به آرامش فردی و اجتماعی تمرکز کرده و شیوه‌ های رهایی از اضطراب را از دیدگاه قرآن به شکل دستورالعمل‌ های کاربردی بیان می‌ کند.

یکی از مشکلات عمده هر انسانی در هر دوره به ویژه در عصر کنونی که عصر اضطراب نامیده شده، نبود آرامش روانی یا امنیت خاطر است؛ این کمبود باعث شده استرس و فشارهای روانی بیش از پیش بر زندگی او سایه افکند و احساس سرخوردگی و افسردگی را برای او به ارمغان آورد.

رسیدن بر کرانه آرامش و دوری از اضطراب نیازمند شناخت عوامل آرامش آفرین و استرس زا است که این خواسته انسان در بیش از 500 آیه قرآن مورد توجه قرار گرفته است.

این کتاب در یک بخش، «آرامش» و در بخش دوم «اضطراب» را بررسی می‌ کند؛ نویسنده در بخش اول مباحثی همچون «تعاریف و اصطلاحات آرامش»، «منشأ آرامش»، «نقش و جایگاه آرامش در پیشرفت فرد و جامعه» و «عوامل و راه‌های کسب آرامش» را مورد بررسی قرار داده است.

همچنین بخش دوم این کتاب نیز شامل فصل‌ هایی همچون «آشنایی با مفاهیم تحقیق»، «سخنی درباره اضطراب»، «اضطراب و تأثیر آن بر فرد و جامعه»، «عوامل پیدایش اضطراب»، «افراد و گروه‌های مضطرب در قرآن و بررسی دلایل اضطراب آنان» و «آثار متقابل آرامش و اضطراب» است و نویسنده در هر فصل با استناد به آیات قرآن کریم، هر موضوع را مورد کاوش قرار می‌ دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما