loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آدورنو: راهنمای سرگشتگان

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده الکس تامسون

مترجم قاسم مومنی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 240

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

آثار فلسفی و انتقادی تئودور آدرنو در زمره چالش انگیز ترین نوشته های قرن بیستم است. فهم و تفسیر آرای آدرنو برای خواننده بسیار دشوار است علاوه بر آن غرابت این آرا خواننده را به کار صعب تجدید نظر در دانسته ها و مشهورات و مسلمات وا می دارد از جمله در امکان فلسفه هنر و زندگی اخلاقی در جهان معاصر در کتابی در دست دارید.

نویسنده بر سه جنبه از افکار آدرنو متمرکز شده است:1-آرای وی درباره هنر و فرهنگ 2-رابطه میان تفکر اخلاقی و اجتماعی او که حول مسئله آزادی شکل می گیرد. 3-بر هم کنش فلسفه و تاریخ.

تامسن کار را با وجوه تمایز آثار آدورنو و تاکید او بر مقولاتی نظیر وساطت دیالکتیک و منفیت آغاز می کند . از آنجا که این مقولات در عین بار سنگین فلسفی شان تدبیر آدورنو در مواجهه با شکل خاص نیروهای تاریخی زمانه اند نویسنده نیز آن را آغاز گاه قرار داده و هم خود را مصروف نمایاندن اندیشه فلسفی او بر مبنای این مقولات کرده است از این روی کتاب علاوه بر مفید بودن برای خواننده مبتدی آدور نو خواننده متخصص را نیز بی بهره نخواهد گذاشت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما