loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صد سال نقاشی در تهران: تهران در هنر نقاشی از قاجار تا معاصر

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده سید امیر سقراطی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 228

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 90210 10003022
146,000 138,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب مقدمه ای است بر خواندن تصویر تهران و آغاز و دیباچه ای است بر شناخت نقاشی تهران و مرجع تصویری کوچکی از سیر تحول زیست اجتماعی و شهری در این شهر پر از خاطره و مخاطره از زمان پایتخت شدن تا کنون کتابی که به طور موجز و مختصر به هنر نقاشی از گذشته تا معاصر می پردازد که در آن تصاویر تهران از منظر نقاشان ایرانی وخارجی بررسی و روایت می شود.

برای درک درست از بررسی تاریخ نقاشی تهران باید با سه تاریخ مهم مواجه شد. ابتدا تاریخ پایتختی تهران سپس تاریخ اختراع دوربین عکاسی به ایران چون تهران 40 سال قبل از ثبت اولین عکس جهان به پایتختی انتخاب شد و پیش از این تاریخ تصاویری که از تهران بر جا مانده نقاشی و طراحی هایی است که در خلال 56 سال ( از ع=اعلام پایتختی تهران تاورود دوربین به ایران) خلق شده اند. بنابراین این تصاویر برای شناخت شهر تهران اعم از تاریخ اجتماعی و نحوه پوشش و لباس و مشاغل و کسب و کار و رسوم و رفتار ساکنان و نیز فرهنگ و معماری و بافت شهری ارزشمند است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما