loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خمس: بیان مسائل خمس درآمدها و مال حلال مخلوط به حرام به صورت مبنایی

ویرایش جدید / مطابق با فتاوای آیات عظام امام خمینی، خامنه ای و سیستانی

5 (1)

ناشر شرکت چاپ و نشر بین الملل

نویسنده علیرضا کریمی

گردآورنده کتاب علیرضا کریمی

تحقیق و تنظیم کتاب محمدجواد محمد حسینی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 160

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 90265 10003022
90,000 85,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا کریمی از اعضای دفتر استفتائات آیت‌الله خامنه‌ای و از اساتید حوزۀ علمیۀ مروی تهران است که علاوه بر نمایندگی مقام معظم رهبری، از آیت‌الله سیستانی نیز وکالت دارد و به فتاوای ایشان هم مسلط است.

خمس بر هفت چیز تعلق می‌گیرد، اما آنچه بیشتر مورد ابتلای مردم قرار دارد، خمس درآمدهاست. مؤلف در این کتاب سعی کرده با مسائل خمس درآمدها و نیز خمس مال حلال مخلوط به حرام را نه به صورت نقل فتوا، بلکه به صورت مبنا محور آموزش دهد و طی این مباحث به علت اختلاف در میان فتاوای علما هم اشاره نماید. مرجع اصلی مؤلف، کتاب شریف العروة الوثقی، تآلیف مرحوم آیت الله سید محمدکاظم یزدی است و البته در این کتاب نظرات امام‌خمینی، آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله سیستانی پیرامون این موضوع آورده شده‌است.

تمام سعی ویراستار کتاب بر این بوده که تا حد ممکن مطالب، قابل فهم و به زبان عامیانه نزدیک شوند.، اما با این حال بخشی از مطالب، همچنان پیچیده و سخت هستند و بعید است کسی بدون راهنمایی یک عالم به فهم مطلب برسد.

نکتۀ آخر اینکه سعی شد مثال‌های موجود در کتاب، بر اساس مسائل روز جامعه باشند؛ بنابراین در کتاب به مباحثی چون خمس بیمۀ عمر، مستمری، سهام عدالت و … نیز اشاره و حکم آن‌ها بیان شده‌است.

? عناوین اصلی کتاب عبارتند از:
دو مبنای کلی بین فقها در موضوع خمس «ارباح مکاسب»، ارتقائات (رشد و افزایش قیمت)، نحوۀ تعلق خمس، متعلق وجوب خمس، تعیین سال خمسی، مئونه، نحوۀ محاسبۀ بدهکاری‌ها، نحوۀ محاسبۀ طلبکاری‌ها، خمس اموال میت، نحوۀ محاسبۀ خمس افرادی که تاکنون خمس پرداخت نکرده‌اند، مال حلال مخلوط به حرام، چند نکته در مورد مصرف خمس.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما