loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عقود الدرر فی تحقیق القول بالمهدی المنتظر منسوب به احمد زینی دحلان

ناشر کتاب طه (موسسه فرهنگی طه)

مترجم محمد سوری | مهدی عسگری

تصحیح و تعلیق محمد سوری | مهدی عسگری

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 88

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 90292 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
100,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مدعای اصلی کتاب «عقود الدرر» این است که ما با دو گونه مهدی مواجه ایم: نخست مهدی منتظر که پیامبر وعده ظهور او را در اخرالزمان داده است؛ و دیگر مهدیان متعددی که در طول تاریخ ادعای مهدویت کرده اند. تنها کسی که همه نشانه های مهدی بر او تطبیق می کند و ایمان به او واجب است، مهدی منتظر است. دیگر کسانی که ادعای مهدویت کرده اند، یا دیگران آنها را مهدی دانسته اند، مهدی به معنای عام کلمه هستند، نه مهدی منتظر و نشانه های او را ندارند.

بنابریان برخی از احادیث که نشانه های مهدی را می دهند ولی با نشانه های مهدی منتظر تفاوت دارد باید بر این مهدیان تطبیق کرد. با این نظریه بسیاری از احادیث مهدویت تفسیر صحیحی پیدا می کند و دیگر لازم نیست ده ها نفر از مدعیان مهدویت را، که عالِم و پارسا بودند، دروغگو بخوانیم. آنها انسان های خیرخواه و عدالت طلبی بودند که به اندازه توان خود تلاش کردند ظلم و ستم را از بین ببرند، ولی البته تنها مهدی منتظر خواهد توانست عدل و داد کامل را در سرتاسر زمین برقرار کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما