loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ایستگاه ها: ده ایده کهن برای زندگی در جهانی نو

ناشر ترجمان علوم انسانی

نویسنده سوند برینکمن

مترجم علیرضا صالحی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 152

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 90338 10003022
98,000 88,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

چرا ما زنده‌ایم و معنای زندگی چیست؟ شاید کسی بگوید هیچ معنایی؛ چند ذره از روی اتفاق به هم خورده است و جهانی تشکیل شده و چند صدهزار سال دیگر هم به‌کلی نابود خواهد شد. بنابراین در طول این چند سالی که در جهانیم نباید چندان سخت بگیریم. هر چیزی بهانه‌ای است برای اینکه درآمد و به‌تبع راحتی ما را چندبرابر کند یا مثلاً آرامش ذهنیِ بیشتری نصیبمان کند.
اخلاق و حقیقت و زندگی و حتی مرگ باید در خدمت رسیدن به پول و بهره‌وری باشد. سوند برینکمن می‌گوید فرهنگ دنیای جدید دارد با این نگاه ما را به ورطۀ پوچی می‌کشاند و، در این دریای مواج، به‌سودای درآمد و آسودگی بیشتر، سفارش می‌کند ‌سوار هر قایق شکسته‌ای بشویم. در نگاه برینکمن، همچنان ایده‌هایی ریشه‌دار و کهن وجود دارند که می‌ارزند برای حفظ معنای زندگی محکم رویشان بایستیم و آن‌ها را به بهایی اندک نفروشیم. ایستگاه‌ها داستان ایده‌هایی قدیمی است که همچنان در جهان جدید می‌توانند به زندگی ما معنا ببخشند.

در این کتاب می گوید کشف معنای زندگی در گرو این است که نگوییم این و آن «چه حاصلی برای من دارد» بلکه باید نگاهمان را به سوی ایده هایی بدوزیم که به خودی خود ارزشمندند و بازیچه اهداف پوچ و گذرا نمی شوند.

این ایده های ریشه دار و کهن ایستگاه هایی اند که می توان، در دنیای جدید، قرص و محکم بر رویشان ایستاد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما