loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سید الشهداء (ع)

به ضمیمه خطبه شعبانیه

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 90401 10003022
71,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب شامل دو بخش است. بخش اول در بیست جلسه تنظیم شده و حاصل سخنرانی های حضرت آیت الله شهید دستغیب است که بخشی از آن در سال 1375 قمری و ده جلسه دیگر در عاشورای دیگری ایراد شده است. و در بخش دوم به شرح مناجات شعبانیه می پردازد.

در این کتاب به اعتراضات برخی از علمای سنی که منکر زیارت یا عزاداری امام حسین علیه السلام یا سجده بر تربت او می شوند, به بهترین وجه پاسخ داده شده است, مغالطه بعضی از بیخردان را که روایات در فضیلت عزاداری و زیارت قبر حسین علیه السلام را موجب غرور می دانند, رسوا کرده و عزاداری حسینی را موجب زیاد شدن رجا و امید دانسته و آن را با توبه و مساله شفاعت مقایسه نموده نتیجه مطلوب را می گیرد. همچنین در این کتاب شریف هدف عالی قیام حسین علیه السلام را معرفی ایمان و حقیقت بندگی دانسته, شان امام علیه السلام را بالاتر از قیام برای ریاست و تشکیل حکومت می داند.

برخی از عناوین عبارتند از:

شرافت نسب و عظمت شان حسین علیه السلام

گناه مانع دوستی و تابش نور حسینی

امام حسین علیه السلام رحمت واسعه خدا

برکات دوستی و ظهور کمالات محبوب در محب

بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان

افطار دادن سیر کردن است

طلب حاجت در وقت نماز

ایراد اول آنکه در مورد قضایای کربلا چنانچه می گویند از مقدرات حتمی الهی بوده و پیش از خلقت تقدیر شده است و به هر پیغمبری آن را تذکر می دادند و خود پیغمبر خاتم صلی الله علیه و آله نیز فرموده : « خداوند خواسته است تو را کشته ببیند». بنابراین خود ابی عبدالله الحسین علیه السلام به اختیار به کربلا نرفته و مجبور بوده است و کاری که از روی جبر باشد پاداش ندارد چنانچه لشکریان یزید نیز چون مجبور بودند تقصیی ندارند پس عقابی هم نباید داشته باشند؟

سرنوشت با جبر دو تاست

مقصود از تقدیرات الهی یا به قول عوام پیشانی و سرنوشت این است که تمام جزئیات زندگی هر بشری که آمد و می آید پیش از آفریده شدنش همه پیشامدهایش چه جزیی و چه کلی در علم خداوند محفوظ است, خواه امور تکوینی و خواه امور اختیاری. افعال و امور تکوینی مثلا زید پسر عمرو در فلان روز به دنیا می آید و فلان قدر عمر می کند. چند دفعه بیمار می شود و به چه بیماری هایی مبتلا می گردد, چه مقدار از عمرش فقیر یا گرفتار و چه مقدارش ثروتمند و راحت است. امور اختیاری هم در علم خدا گذاشته شده , مثلا فلان روز این شخص چه می کند, به اختیار خودش کار نیک یا کار بد می کند, به اختیار خودش به مسجد می رود یا به سینما, مقدرش هست به اختیار خودش, نه اینکه به زور او را به سینما می برند یا به مسجد....
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما