loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از کشتی نوح چه خبر؟!

ناشر کتاب نیستان

نویسنده سید مهدی شجاعی

تصویرگر فرهاد جمشیدی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 30

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 90417 10003022
89,000 84,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«از کشتی نوح چه خبر؟!»، روایتی است داستانی از سرگذشت حضرت نوح (ع)، یکی از پیامبران اولوالعزم بر اساس روایات قرآنی. شجاعی که تقریبا برای تمامی گروه‌ های سنی در فرم داستانی دست به قلم برده است، در این کتاب با هدف مخاطبان نوجوان، ضمن بازآفرینی داستان زندگی یکی از پیامبران الهی، چند موضوع کلی را برای آن‌ ها در این اثر مورد توجه جدی قرار داده است، از جمله ضرورت توجه در ساختارهای داستانی قرآن کریم برای پیوند مستحکم میان قشر نوجوان و کلام الهی، بازخوانی صحیح و دقیق و در عین حال ساده و دلچسب پیام الهی در زمینه مواجهه نیکی و پلیدی و نیروهای آسمانی و شیطانی و نیز ثمره و نتیجه یکتاپرستی و عمل به وعده الهی.

از دیگر ویژگی‌ های این داستان، پایبندی نویسنده به متن قرآن کریم برای بازگویی این داستان بوده که در نهایت توانسته از این متن، روایتی شیرین و در عین حال به دور از تحریفات و اسرائیلیات از زندگی این پیامبر ارائه کند.

شجاعی در این بازخوانی، تمامی تلاش خود را مصروف به بازگویی روایتی ساده و صریح و در عین حال شیرین از پیام یکتاپرستی قرآن کریم کرده است. پیامی که در آن، از سویی صبر پیامبر در مواجهه با شرک و کفر و تلاش برای هدایت بندگان خداوند به تصویر کشیده شده است و از سوی دیگر قدرت عذاب الهی در مواجهه با مشرکان.

این اثر از تصویرسازی‌های بی‌بدیل فرهاد جمشیدی نیز بهره برده است. جمشیدی که سابقه تصویرسازی بیش از چهارصد کتاب را در سابقه کاری خود دارد، با اشراف بر این نکته که تصویرسازی مستند بر اساس یک رویداد تاریخی بیش از هر چیز متکی به تسلط هنرمند بر فرامتن است، به شکلی تازه و با تکنیک‌هایی نو به خلق تصویر پرداخته و فضاسازی‌های بکر و نویی را برای مخاطبانش در این کتاب به وجود آورده است.

هنر تصویرسازی او در این کتاب بر پایه همین مساله مجموعه‌ای را فراهم کرده که هم تخیل هنری و هم تسلط به تاریخ را توامان در خود دارد و تلفیق این دو موضوع با هنر او منجر به خلق تصاویری بی‌بدیل و مسحورکننده در کتاب شده است.

مردم یادشان رفته بود که چه کسی آنها را آفریده است چه کسی به آن‌ها روزی می‌دهد و چه کسی آن‌ها را می میراند. خدا را فراموش کرده بودند. با دست‌های خودشان بت‌هایی ساخته بودند و به جای خدا می‌پرستیدند. خداوند برای این مردم پیامبری فرستاد به نام نوح. حضرت نوح دعوت خود را به خدا پرستی آغاز کرد. به مردم فهماند که کاری از دست بت‌ها ساخته نیست و پرستش به جای خدا نادانی است. اما سال های سال گذشت و عده کمی از مردم حرف‌های نوح را باور کردند و به خدای بزرگ ایمان آوردند...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما