loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چهل سالگی در بیم و امید: جستاری در سرمایه اجتماعی و آینده جمهوری اسلامی ایران

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده سید مجید امامی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 249

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 90424 10003022
150,000 135,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در مقطع چهل سالگی بزرگترین و پربسامدترین نیمه دوم قرن بیستم، که رشته‌ های متعددی از جریان‌ ها و حتی نظم سیاسی استراتژیک در منطقه و حتی جهان معاصر را بازتولید نمود، دو رویکرد بسان دو لبه قیچی سیاست، سرمایه اجتماعی گران‌ سنگ نظام را پاره و رشته‌ های باقی مانده امر اجتماعی ما را پنبه می کند. آینده را بدتر از امروز و امروز را بدتر از گذشته می‌ نمایاند.

رویکرد دوم، که آسیب‌ شناسی آن کمتر مورد توجه و تقریر قرار گرفته است، خوش‌ بینی، محافظه کاری، کتمان فقر و فساد و تبعیض باقی مانده از میراث نااجتماعی توسعه، دولت رانتی، و چالش‌ های دین و دولت، نادیدن عارضه‌ ها و امراض درون است.
این رویکرد که ناخواسته، خستگان و معترضان به وضع موجود را به صف معاندان و برگشتگان می‌ کشاند، بعضا تنها موضوع و ماموریت وفاداران به نظام و انقلاب انگاشته می‌ شود و در توافقی نانوشته و اپیدمیک، به گفتاری تکراری و خسته کننده رسانه‌ های سنتی و جمعی وفاداران و دلبستگان بدل می‌ گردد.

در این کتاب، رصد میدانی تحولات سرمایه اجتماعی کشور و تمرکز بر دیدگاه و خط‌ مشی‌ های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر امید و نگرش به آینده در افکار عمومی همواره مورد تهدید ایرانیان، مدنظر بوده است.

چهل‌ سالگی در بیم و امید، محصول دغدغه و ترجمان تلاش هسته افکار عمومی و تغییرات اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام و نیز هسته ارتباطات سیاسی دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات است که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، با دعوت، بحث و گفتگو با دلسوزان و صاحب‌ نظران شکل گرفت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما