loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دایره المعارف مصور دانشمند: به من بگو هر دستگاهی چگونه کار می‌کند؟

ناشر سایان

نویسنده دیوید مکالی | نیل آردلی

مترجم ذوالفقار دانشی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 406

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 90710 10003022
2,200,000 2,090,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دایره المعارف مصور پیش رو اثری علمی است که شیوه کار و اصول علمی حاکم بر عملکرد ماشین های گوناگون را که بر اساس نوع عملکردشان طبقه بندی شده اند در اختیار می گذارد و نشان می دهد که هر دستگاه چگونه و بر اساس چه قوانینی کار می کند. در این اثر می توان دستگاه ها و ماشین هایی بسیار ساده هم چون سطح شیب دار و هم چنین دستگاه های پیشرفته تر و پیچیده مانند یارانه را بیش از گذشته شناخت و دریافت که با وجود کاربردهای مختلف دستگاه های گوناگون چگونه آن ها از قوانینی ثابت پیروی می کنند.

زمانی که در مرکز دیده بانی ماموت ها در ناحیه ی کوهستانی جنوبی حضور داشتم، از من خواستند تا در مورد اطلاع رسانی و ارتباط بین روستاهای دور افتاده مشاوره بدهم. سیستم قدیمی انتقال پیام بر اساس پرتاب نامه بر با منجنیق از جایی به جای دیگر کار می کرد و چنین به نظر می رسید که این سیستم به خاطر افت شدید داوطلب پرتاب و ذخایر کاغذ، به آستانه ی نابودی رسیده است. پس از بررسی منجنیق ها و محاسبه ی مسافت ارتفاعات بین نواحی مختلف، توانستم سیستم کاملا جدیدی را ابداع کنم. پیشنهاد دادم به جای استفاده از نیروی تحلیل رونده ی انسانی، پیام ها را در قالب سنگ و از مسیر هوایی انتقال دهیم.

سیستم پیشنهادی من به این روش کار می کرد: سنگ ها که ابعادشان از قبل مشخص شده بود. با ترکیب های خاصی پرتاب می شدند؛ به طوری که هر ترکیب بیانگر یکی از حروف الفبا بود. وقتی ترکیب های مختلف سنگی فرود می آمدند، ناظری آن ها را مشاهده می کرد و مترجمی حرفه ای، آن ها را به حروف الفبا برمی گرداند. برای اطمینان از ایمنی هرچه بهتر این سیستم، قیف فلزی بزرگی در مرکز هر روستا نصب می شد تا پیام های ورودی را دریافت کند. جنبه های فنی سیستم به خوبی و بدون هیچ نقصی کار کرد، اما من فراموش کرده بودم که اهالی منطقه در هجی کردن و املا بسیار ضعیفند؛ در نتیجه حجم توهین های ناخواسته و ناسزای های غیرعمدی در پیام های ارسالی به قدری افزایش پیدا کرد که همه ی انواع ارتباطات بین روستایی متوقف شد.

صدا و تصویر آنی:
به روش های ارتباطی در فواصل ورای برد شنوایی و بینایی مستقیم، «ارتباطات» گفته می شود. برای آن که بتوانیم پیامی را بدون تاخیر در فاصله های طولانی انتقال دهیم، به حامل بسیار پرسرعت سیگنال نیاز خواهیم داشت. روش ارتباطی به کار گرفته شده در پوست نوشته ی بالا از سنگ های پرتاب شده با منجنیق به عنوان حامل سیگنال استفاده می کند. الگوی پرتاب سنگ ها درواقع پیامی رمزنگاری شده است و زمانی که سنگ ها فرود می آیند، این الگوها رمز گشایی می شوند و در نهایت، پیام خوانده می شود…
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما