loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امامت و ولایت در عرفان نظری

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 90717 10003022
79,000 71,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«امامت و ولایت» یکی از مفاهیم کلیدی در معارف اسلامی است که در عرفان اسلامی، با مفهوم «ولایت و انسان کامل» امتداد یافته است. دو رکن اصلی عرفان نظری عبارتند از: توحید و موحِّد (انسان کامل). موضوع «انسان کامل» پس از توحید، مهم‌ترین مسئله عرفان نظری است؛ به‌گونه‌ای که فهم توحید نیز وابسته به شناخت انسان کامل است. در باورهای شیعه امامیه هم امامت، پس از توحید و نبوت، مهم‌ترین مسئله است و از اصول مذهب شمرده می‌شود و اصول دیگر در پرتو آن تفسیر می‌شود. بدون شناخت امام، شناخت درست خدا و پیامبر ممکن نیست؛ چنان‌که بدون شناخت خدا و پیامبر هم نمی‌توان به شناخت امام رسید. برجستگی این اصل در شیعه، سبب شده است که این مذهب را «امامیه» بخوانند.

در این کتاب، با بررسی ویژگی‌های انسان کامل در عرفان اسلامی، که عهده‌دار جامع‌ترین نوع انسان‌شناسی است و ژرف‌ترین تبیین‌ها را درباره ابعاد و اسرار وجودی انسان ارائه می‌کند، می‌توان به این نتیجه رسید که برترین مصداق انسان کامل، امامان شیعه هستند. همچنین نشان خواهیم داد که معارف اسلامی درباره انسان کامل، منطبق بر معارف شیعی درباره امامت است و انسان کاملِ عرفان اسلامی، همان امام در مذهب شیعه است و امامان شیعه، مصداق اتمّ و اکمل انسان کامل هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما