loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شمع محراب: خاطراتی از زندگی شهید محراب آیت الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی

ناشر نشر شاهد

نویسنده سعید لواسانی

تعداد صفحات : 492

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب شمع محراب، خاطراتی از زندگی شهید محراب آیت الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی است. این کتاب نوشته سعید لواسانی است و در انتشارات شاهد به چاپ رسیده است. کتاب شمع محراب شامل 10 فصل است که در پایان آن سلسله اجازات، ضمائم، دست خط اجازات و عکس هایی از این عالم بزرگ نیز ارائه شده است.

در فصل اول این کتاب که به زندگی نامه این عالم اختصاص دارد، نگارنده به ولادت، حسن دودمان، شجره نامه، ازدواج و فرزندان، تحصیلات و اساتید، آثار و تألیفات، بازگشت به ایران، باقیات صالحات و شهد شیرین، می پردازد.

فصل دوم این کتاب نیز با عنوان «گنج بی پایان» به قصه عشق، بر سر پیمان، ضمیر منیر، حریم یار، مایه خوشدلی و فصل سوم نیز با عنوان «گلشن احباب» به گنج محبت، ادب، قدم به قدم به دنبال محبوب، ادب حضور، اخلاق خانوادگی، رفع مشکلات خانوادگی دیگران و نظر پاک خطاپوش، اختصاص پیدا می کند.

«باران لطف» عنوان فصل چهارم این مجموعه است که به عناوینی چون اخلاص، نگاه خدا یا دیگران؟، تواضع، محبوبیت، خوان کرم، نیاز جان و پیک مشتاقان اختصاص دارد.

در «برق غیرت» که عنوان پنجمین فصل این کتاب است، عناوینی چون مبارزات، دلباخته حقیقت، برق غیرت، شجاعت، آینه لطف الهی، منزلگه مقصود، جهاد با نفس، جای گرفته اند.

«مسند خورشید» عنوان فصل ششم کتاب شمع محراب را شامل می شود که به دریای دانش، در طلب علم، اجازات، ویژگی های علمی و ثمره دانش می پردازد.

در فصل هفتم نیز با عنوان «از منظر بزرگان» می توان عناوینی چون ارتباط با بزرگان، شخصیت قاضی از دیدگاه امام خمینی(ره)، شهید قاضی و آیت الله شیخ محمدحسین کاشف الغطاء و آیت الله سیدمحسن حکیم، شهید قاضی و عارف مکتوم آیت الله سیدمحمدحسن الهی، شهید قاضی و آیت الله سیدمحمدهادی میلانی، شهید قاضی و آیت الله سیدشهاب الدین مرعشی نجفی و شهید قاضی و شهید آیت الله سیدعبدالحسین دستغیب، را مطالعه کرد.

فصل هشتم این کتاب با عنوان «شمع محراب» نیز شامل برتر از شهید، شمع محراب آرزو است. فصل نهم این کتاب نیز به مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین میرزا «نجف آقازاده»، آیت الله «سیدمحمدتقی آل هاشم»، «سیدمحمد الهی»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ «عبدالحمید باقری بنابی»، «حسن پورجوادی»، «محمدحسین خیّر»، آیت الله «سید عزالدین زنجانی»، «سیدجلال گلابچی»، «سیدمهدی گلابی»، «جلیل محمدپوران حلاج»، آیت الله میرزا «باقر مدرس بستان آبادی»، حجت الاسلام و المسلمین «سیداسماعیل موسوی اصل»، «علی اکبر موسوی قدیم» و «بیوک وحید» اختصاص دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما