loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خورشید کویر (سرگذشت نامه شهید باهنر)

4 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب خورشید کویر، سرگذشت نامه شهید دکتر محمدجواد با هنر است که توسط محمدصادق بصیری، محمدرضا صرفی و عباسعلی رستمی نسب به نگارش درآمده است. در کتاب خورشید کویر، زندگی شهید دکتر محمدجواد با هنر از زبان دوستان، خانواده و بزرگانی چون حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی)، مهندس میرحسین موسوی و حجه الاسلام هاشمی رفسنجانی روایت شده است.

شهید باهنر در سال 1341، همکاری خود را با نهضت اسلامی و سیاسی روحانیت به رهبری امام خمینی (ره) آغاز کرد و در اسفند ماه 1342 پس از ایراد سخنرانی هایی در مساجد، «هدایت»، «الجواد» و «حسینیه ارشاد»، به مناسبت سالگرد حادثه «فیضیه»، دستگیر شد و پس از آن متناوبا شش بار به زندانهای کوتاه مدت محکوم شد و از سال 1350 ممنوع المنبر گردید و بالاجبار در جلساتی که به عنوان کلاس درس برپا می شد، سخنرانی و به بیان نقطه نظرات اسلامی ، انقلابی خود می پرداخت.

شهید باهنر که به سرنوشت آموزش کشور و آینده نونهالان انقلاب بی اندازه توجه داشت و مدام در فکر بهبود و پیشرفت آن بود، سرانجام در کابینه محمد علی رجائی به سمت وزیر آموزش و پرورش منصوب شد. پس از فاجعه شوم بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت دکتر بهشتی ، شهید باهنر به عنوان دبیر کل حزب جمهوری اسلامی انتخاب شد و به دنبال انتخاب شهید رجائی به سمت ریاست جمهوری ، به عنوان نخست وزیر جمهوری اسلامی به مجلس معرفی شد که با رای قاطع مجلس به تشکیل کابینه خود پرداخت.

این شهید فرزانه و سراسر اخلاق و اخلاص و تواضع ، که خود را وقف خدمت به مردم ستمدیده کرده بود، سرانجام پس از سال ها مبارزه تلاش ، به همراه یار و یاور دیرینه اش «محمد علی رجائی» رئیس جمهور اسلامی ایران ، در هشتم شهریور 1360 در انفجار ساختمان نخست وزیری که به دست منافقین کوردل صورت گرفت به مقام منیع شهادت دست یافت.

کتاب خورشید کویر (سرگذشت نامه شهید باهنر)، در سیصد و چهل و دو صفحه توسط نشر شاهد به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما