loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کار با گل

ناشر سفیر اردهال

نویسنده سوزان پیترسون

مترجم محمد جوادی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 184

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

این کتاب در راستای آشنایی با هنر سرامیک مدرن جهان و سنن کهن ملل ترجمه شده است و علاوه بر استفاده از روش‌ها و سبک‌های جدید سفالگران از سرتاسر جهان و معرفی تکنیک‌های نو به علاقه‌مندان، روش‌های استفاده شده توسط هنرمندان و مردمان ادوار گذشته را نیز معرفی می‌کند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب که آن را از کتاب‌های دیگر متمایز کرده می‌توان به سبک نگارشی قابل فهم برای تمام اقشار جامعه از جمله مبتدیان، علاقه‌مندان، دانشجویان، مجموعه‌داران و سفالگران اشاره کرد.
تصاویر رنگی از مراحل مختلف کار و آثار هنرمندان معروف جهان، ارائه روش‌های کار به صورت گام به گام و کاربردی، اختصاص یک فصل کتاب به تصاویر مختلف با موضوع‌های طبقه‌بندی شده از سفالگران حرفه‌ای می‌تواند ایده‌های خلاقانه بسیاری را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

همچنین اختصاص یک فصل به تاریخچه مصور دنیای سرامیک در جهان و آشنایی با تحولات این هنر در گذر زمان، استفاده از 475 عکس تمام رنگی در زمینه‌های مختلف هنر سرامیک که در نوع خود بی‌نظیر است و ارائه اصطلاحات فنی سرامیک در انتهای کتاب خوانندگان را با مفاهیم اولیه سفال و سرامیک آشنا می‌کند.

ارتباط منطقی و هماهنگ بخش‌های کتاب به گونه‌ای است که در فصل اول انواع خاک رس، پراکندگی و چگونگی ترکیب کردن آنها و تاریخچه شکل‌گیری این هنر توضیح داده شده است. در فصل دوم ساخت با دست و انواع روش‌های شکل‌دهی گل آموزش داده می‌شود. پس از آن روش شکل‌دهی اشکال گلی مختلف با چرخ سفالگری و چگونگی تزئین با مواد مختلف و پخت آنها در کوره ارائه شده است. فصل آخر نیز به تاریخچه مصور دنیای سرامیک در جهان و آشنایی به تحولات این هنر در گذر زمان اختصاص دارد.

کار با گل به دنیای سرامیک‌ها، هنر شکل دهی گل با دست، شکل دهی گل بر چرخ سفالگری، تزئین، پخت سرامیک‌ها، هنر و زیبایی کارهای سرامیکی و تاریخچه هنر سرامیک در جهان از جمله سرفصل‌های این کتاب نفیس است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما