loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خسرو شیرین

5 (1)

ناشر کتابستان معرفت

نویسنده خسرو باباخانی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 244

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 91105 10003022
125,000 112,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب خسرو شیرین به قلم خسرو باباخانی توسط انتشارات کتابستان معرفت منتشر شده است.

خسرو باباخانی نویسنده این کتاب، به سراغ مسئله عشق رفته است اما نگاهش به عشق متفاوت است.
خسروی شیرین، تنها یک داستان عشقی معمولی با فراز و فرودهای همیشگی رمان عاشقانه نیست. باباخانی در اثر خود، کلیشه‌ ها را شکسته و از عشق‌ های خسرو می‌ گوید! طنز پنهان در این اثر، هم جنبه تربیتی دارد هم نوعی خلاقیت ادبی است هم محملی شده است برای نشان دادن فضاهای متفاوت.

داستان از سال‌ های قبل از انقلاب و دوران نوجوانی قهرمان داستان شروع می‌ شود و تا سال‌ های اول جنگ ادامه دارد.

مکان داستان هم آبادان است. شهری که از سال‌ های بعد از جنگ جهانی دوم، یکی از متفاوت‌ ترین فضاهای شهری ایران را داشته است.
نویسنده با استفاده از نثری سرزنده و چابک که حاوی سادگی هم هست، سعی کرده حس و حالی که قهرمان از آن به دنیا نگاه می‌ کند را به ما نشان دهد؛ نثری که قدم به قدم ارزش‌ های فرمی متفاوتی را هم به ما عرضه می‌ کند.

کتاب تنها یک خلاقیت ساده در بازی‌ های فرمی نیست، بلکه از منظر محتوایی هم سعی کرده است حرف‌ های خوبی برای گفتن داشته باشد. در این کتاب، می‌ توان نه‌ تنها حرکت و تغییر قهرمان داستان که فضای جامعه را هم دید. نگاهی که از عشق زمینی عبور کرده و به مسائل و رویداد‌هایی اشاره کرده است که کمتر کسی تاکنون بدان‌ ها پرداخته است.

نویسنده هم به مسأله مبارزات انقلابی در شهرستان‌ ها پرداخته است و هم ادای دینی داشته است به تلاش‌ های قهرمانانه مردم آبادان در سال‌ های ابتدایی دفاع مقدس. پرداختی هنرمندانه که سعی کرده شعارزده نباشد و حرفی برای گفتن داشته باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما