loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پهپاد در دفاع مقدس: روند شکل گیری و نقش آفرینی یگان پهپاد سپاه در دفاع مقدس

ناشر نیلوفران

نویسنده عبدالرضا سالمی نژاد

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 188

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

اگر چه از سال ها پیش از جنگ، پرنده های هدایت پذیر از راه دور (پهپاد) به عنوان ابزار اطلاعاتی در ارتش های جهان از جایگاه خاصی برخوردار بودند، اما در ارتش ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی محلی از اعراب نداشتند، و گفته می شود که چند فروند از پهپادهای هدف در یکی از پایگاههای نظامی دیده شده که در دوران دفاع مقدس هیچ ماموریتی از خود نشان ندادند.

ضرورت بکارگیری پهپادهای شناسایی دقیقاً از روزی مطرح شد که فرماندهان جبهه های جنگ با چالشی به نام محدویت پروازی هواپیماهای شناسایی RF4 ارتش روبرو شدند و از عکس هوایی به عنوان مهمترین و قابل اتکاترین وسیله کسب اطلاعات و شناخت موقعیت دشمن در صحنه نبرد، محروم شدند. به دنبال تحریم های اقتصادی- تسلیحاتی، نیاز جبهه های جنگ به عکس هوایی و نگرانی فرماندهان از نبود وسیله جایگزین، نیروهای مومن، متعهد و جوان مراکز تحقیقاتی دانشگاهی بر آن شدند تا در جهت تامین جایگزینی برای آن به فکر چاره باشند.

قرار داشتن کشور در تحریم های اقتصادی - تسلیحاتی امریکا و دنیای غرب از یک طرف و تصویب عملیات استانچ 1 علیه جمهوری اسلامی، امکان دستیابی به پهپادهای نظامی را برای سپاهیان اسلام طولانی و یا غیر ممکن ساخته بود که رزمندگان برای تامین آن هدف مجبور به ساخت و ارتقای هواپیماهای مدل شدند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما