loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اخلاق: رویکردی کثرت‌ گرایانه به نظریه اخلاق

ناشر کرگدن

نویسنده لارنس هینمن

مترجم میثم غلامی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 800

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در زندگی چیزهای زیادی هست که می‌ توانیم از مطالعۀ آنها چشم بپوشیم، بدون اینکه عواقب ناگواری برای ما داشته باشد. علم اخلاق اما بسیار شبیه به دانش تغذیه است: همان‌ گونه که ناچاریم به‌ گونه‌ ای عمل کنیم که سلامت جسمی ما تأمین شود، به همان شکل، ناگزیر به رفتارهایی هستیم که به سعادت خودمان و دیگران بینجامد. هر کدام از سنت‌ های اصلی اخلاق حقایقی مهم دارند که در درک ما از زندگی اخلاقی نقش دارند، حتی اگر هیچ‌ کدام از آنها نتوانند تمام حقایق مربوط به زندگی را در خود داشته باشند.

در این کتاب، هر رویکرد با این حال‌ و هوا بررسی و پرسیده می‌ شود که این سنت چگونه میتواند زندگی اخلاقی را روشن‌ تر کند.

اخلاق: رویکردی کثرت‌ گرایانه به نظریۀ اخلاق، درآمدی جامع و آسان‌ فهم بر مهم‌ ترین سنت‌ ها و مکاتب اخلاقی است، از جمله اخلاق فضیلت، سودگرایی و وظیفه‌ گرایی. کتاب در چهارچوب کلی طرحی کثرت‌ گرایانه نوشته شده است و این به خواننده در درک ارتباط میان نظریه‌ ها و مکاتب اخلاقی مختلف کمک می‌ کند. کتاب در کنار نظریه‌ های اخلاقی مختلف، مثال‌ هایی از زندگی روزمره و موقعیت‌ های اخلاقی ملموس ارائه می‌ کند تا از این طریق قضاوت اخلاقی خواننده را بسنجد و او را با نتایج اتخاذ رویکردهای اخلاقی در عمل آشنا سازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما