loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انقلاب ژاکت های دگمه دار

موج حجاب خواهی در غرب

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده رقیه رودسرایی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 80

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 9123 10003022
20,000 18,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

چرا زنان در غرب در یک رویکرد بسیار شتابدار و رو به رشد به حجاب روی آورده اند؟

موج حجاب خواهی زنان در غرب واقعیتی غیر قابل انکار است که تصویب قانون منع حجاب در کشور به اصطلاح مهد دموکراسی، یعنی فرانسه تنها یکی از اقرارهای عملی نظام سرمایه داری به این حرکت به شدت رو به رشد زنان در غرب است.
این کتاب مصور در عین کم حجم بودن، مطالبی بسیار ارزشمند و عمیق را به زبانی روان و ساده در سه فصل بیان میکند.

فصل اول کتاب پاسخی به این سوالات است:
تضاد حجاب با نظام سرمایه داری غرب در چیست؟
به چه علت نظام سرمایه داری و اصول اخلاقی جامعه ی مدرن حجاب را بر نمی تابد؟
در حالی که شواهد زیادی نشان می دهد زنان در طول اعصار در جوامع متمدن پوشیده بوده اند به چه علت در عصر رنسان حجاب زنان نقطه ی مقابل انسانیت انسان مدرن معرفی شد؟فصل دوم کتاب به طور عمده به یکی از مظاهر موج حجاب خواهی در غرب پرداخته است و آن نمایشگاه مد ناب (عفیفانه) است:
این نمایشگاه در سال 1999 با شعار خود، دیگران و جهان را به چالش بکشید کار خود را شروع کرد.
این فصل چگونگی شکل گیری و دلایل اقبال روز افزون زنان آمریکایی را به نمایگاه مدناب (عفیفانه) بررسی می کند.

فرازی از فصل دوم کتاب: بسیاری از کسانی که در نمایشگاه مد ناب شرکت می کنند دیندار نیستند آنها حتی به خدا اعتقادی ندارند ولی از این نمایشگاه استقبال خوبی کرده اند و به همواره برگزار کنندگان را تشویق نموده اند. آنها اعتقاد دارند این نمایشگاه با قلب و فطرتشان سازگاری دارد.

اما فصل سوم:
این فصل در حقیقت به تحلیل ریشه های دو پدیده پرداخته است:
از یک طرف با نگاهی واقع بینانه مواجه هستیم با اوضاع نامطلوب و در عین حال روبه رشد بد حجابی در جامعه ی خود و از طرف دیگر موج به شدت رو به گسترش حجاب خواهی را شاهد هستیم در جوامعی که خود روزگاری پیشگام مبارزه با حجاب بوده اند آنهم تحت لوای شعارهای فریبنده ای چون آزادی و حمایت از حقوق زنان.
فرازهایی از فصل سوم کتاب:
در یک نظر سنجی از زنانی که در آمریکا اسلام آورده اند، حجاب از مهمترین مزیت های اسلام برشمرده شده.

یک زن تازه مسلمان آمریکایی میگوید: از نظر من از بهترین حق و حقوق اسلامی حجاب است، من این حق را دارم که به عنوان یک انسان و زن معمولی در نظر گرفته شوم نه یک تکه گوشت که باید احمقانه به آن نگاه شود.

دیگری می گوید: دیگر آزادی را در شلواهای تنگ و دامن کوتاه نمیبینم بلکه آن را در حجاب و وقار می بینم.

به جرأت می توان گفت رسانه ملی در کم کردن میزان حیا و ترویج نسبیت گرایی اخلاقی نقشی بی بدیل دارد، مراوده ی آزاد زن و مرد نامحرم در فیلم ها و سریال ها، اصرار به اجرای برنامه ها به صورت مختلط و تأکید بر جذابیت چهره در انتخاب بازیگران و ... دارای پیامهای خاصی برای مخاطبان است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

مقام معظم رهبری: حجاب یکی از وسایل امنیت است. با حجاب هم زنان مسلمان و هم مردان جامعه امنیت پیدا می کنند. آن جایی که حجاب را از زنان دور میکنند، آن جایی که زن را به عریانی و برهنگی نزدیک می کنند در درجه اول امنیت از خود زن و در در جه بعد از مردان جامعه گرفته خواهد شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما