loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روغن زیتون

(شیمی و فناوری)

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

نویسنده دیمیتریوس بوسکو

مترجم فرشته مالک

ویراستار امید اقتداری

سال نشر : 1385

تعداد صفحات : 204

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 91313 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
4,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، مشتمل است بر اطلاعاتی در زمینه‌ ی شیمی، فناوری، و کنترل کیفی روغن زیتون که در 9 فصل تنظیم یافته است:
فصل اول: تاریخچه و ویژگی‌های درخت زیتون، با معرفی کوتاهی از تاریخچه‌ی درخت زیتون آغاز شده و در ادامه به خصوصیات درخت و میوه‌ ی زیتون و تولید و مصرف روغن زیتون اشاره گردیده است.
فصل دوم: به موضوع برداشت و فراوری زیتون اختصاص دارد. در این فصل فرایندهای شناخته‌ شده‌ی بازیابی روغن زیتون با تمام جزئیات شرح داده شده، امکانات فنی‌ ای که نشان‌ دهنده‌ ی پیشرفت در فناوری تولید روغن زیتون در سال‌های اخیر است معرفی گردیده، و بر تاثیر سیستم استخراج بر ترکیب روغن و عامل‌های کیفی آن نظیر ضداکسنده‌ های طبیعی تاکید شده است.

در پایان این فصل به فرآیندهای جدیدی اشاره گردیده که به منظور جلوگیری از پساب‌های آلوده و در عین حال دست‌ یابی به محصول بالاتری از روغن دارای کیفیت خوب ابداع شده است.

در فصل سوم، بنیان شیمی روغن زیتون توضیح داده شده که بخش عمده‌ای از آن درباره‌ی شیمی ترکیبات کمینه‌ی روغن زیتون است. مبدا و تغییرات طعم روغن زیتون از موضوعات این فصل است.

فصل چهارم و پنجم شامل مطالبی درباره‌ی تیمارها، تغییرها، بسته‌بندی، و نگهداری روغن زیتون است. "تغییرات بر اثر آنزیم‌ها و اکسایش، کیفیت روغن زیتون، تقلب در روغن زیتون و تجزیه‌ی روغن زیتون" موضوعات بعدی کتاب هستند. واژه‌نامه‌ی توصیفی نیز در خصوص اطلاعات مربوط به تکنولوژی روغن زیتون در پایان کتاب درج گردیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
بازدیدهای اخیر شما