loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دنیا پس از تو نباشد

5 (1)

ناشر کتاب نیستان

نویسنده سید مهدی شجاعی

تصویرگر فرهاد جمشیدی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 28

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 91343 10003022
69,000 65,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«دنیا پس از تو نباشد»، داستان وهب بن عبدالله کلبی، یکی از یاران امام حسین (ع) را نقل می کند.

وهب، جوانی نصرانی (مسیحی) مذهب بود که در مسیر حرکت حسین بن علی به سوی کربلا به دست وی اسلام آورد و در روز عاشورا در کربلا کشته شد. وهب و همسر و مادرش نصرانی بودند و در راه کربلا در ثعلبیه به دست حسین بن علی (ع) مسلمان شدند.

کتاب این‌ گونه آغاز می‌ شود: «چه کند وهب. تردید نیست. شک نیست. سردرگمی نیست. نوعی دل درگمی است. شک اگر بود پیش از این باید رخ می‌نمود. هرچه در ذهن خویش می‌کاود این حال را در هیچ گاه زندگی خویش به یاد نمی‌آورد.. «این چه حالتی است خدایا؟ نه این طور نمی‌شود، باید دل را زیر و رو کند باید این آینه را سر دست بگیرد تا ببیند زنگار کجاست؟ تا ببیند کدام خشت این بنا سستی می کند.
با مرگ چگونه‌ای وهب؟ نکند از مرگ می‌ترسی؟ مگر نه در جاده این جهاد مقصدش شهادت حتمی است؟ نکند حضور هیات مرگ اینچنین دست و پای تو را می‌لرزاند؟
نه، من نه مرد مرگ گریز و پرهیز از مرگم و مرگ که اکنون رخ ننموده است مرگ آن زمانی رخ نمود که حسین (ع) سوی چراغ را در ظلمات بیابان پایین کشید ...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما