loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کافه داش آقا

1 (1)

ناشر نشر ستاره ها

نویسنده سعید تشکری

سال نشر : 1400

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 91374 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
41,000 39,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب کافه داش آقا، تازه‌ ترین رمان نویسنده معاصر، سعید تشکری است. داستان این کتاب مانند دیگر داستان های تشکری در مشهد می‌ گذرد. زمان، زمان پهلوی است و داستان بن‌ مایه‌ ای مستند دارد. نویسنده در کتاب کافه داش آقا ما را به مشهد سال‌ های پیش از انقلاب و حال و هوای این شهر در آن دوران می‌ برد و میان قشرهای مختلف مردم از قهوه‌ خانه‌ چی‌ ها تا رقاص‌ ها و لات‌ ها گرفته تا خانه خانم دکتری می‌ چرخاند.

ماجراهای کتاب کافه داش آقا بیشتر در یکی از کافه‌ های مشهد به اسم «کافه داش‌ آقا» می‌ گذرد که محفلی در این شهر بوده است. کافه داش آقا داستانی پر از شخصیت است با قهرمانی سرگشته به نام ارسلان که خود را به هر دری می‌ زند تا راه زندگی‌ اش را پیدا کند. او از خانه‌ اش فرار می‌ کند. به سینما پناه می‌ برد و مرادش را در پشت پیشخوان یک کافه می‌ یابد:

عموصفا وقتی بود، ظهرها با هم می‌ رفتند کافهٔ داش‌ آقا که پشت سینما دیده‌ بان بود و یک دیزی شریکی می‌ ریختند توی وجودشان. یک دوربین لوبیتل هم داشت که با هنرپیشه‌ هایی که برای مراسم افتتاحیهٔ فیلم‌ هایشان می‌ آمدند سینما دیده‌ بان، عکس می‌ انداخت. بارها و بارها می‌ دید. اما قبل از همه با عموصفا می‌ نشستند دوتایی توی شب و فیلم را برای خودشان اکران خصوصی می‌ کردند. اعیان‌ بازی‌ شان با ساندویچ کالباس گُل می‌ کرد.
این اثر با زبان پخته و روایت استوارش که پر از خاطره‌ بازی با لوکیشن‌ ها و محلات قدیم مشهد است، ادای دین تشکری به گوشه و کنار شهر زادگاهش است. کتاب کافه داش‌ آقا را باید دست بگیرید و یک‌ باره تا آخر بخوانید چون نمی‌ توانید حتی یک روز منتظر باشید تا دوباره در فرصتی دیگر خواندن را ادامه دهید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما