loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اراده آزاد؛ رهیافتی صدرایی

ناشر موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

نویسنده محمد حسین زاده

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 366

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 91377 10003022
125,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در جهان معاصر، مباحث فلسفی درباره اختیار اغلب با عنوان «اراده آزاد» مطرح می‌ شود. اراده آزاد تقریر جدید و امروزین اختیار است که بر خلاف تقریرهای کلاسیک، بر سه عنصر «ارادی‌ بودن فعل»، «اختیاری‌ بودن اراده» و «مسئولیت‌ پذیری انسان» تأکید دارد.

نویسنده کوشیده است در این کتاب تبیینی صحیح و دقیق از مسئله اراده آزاد ارائه کند، سیر تطور مسئله اختیار را در فلسفه اسلامی نشان دهد و نظام فکری ملاصدرا درباره اراده آزاد را با رویکردی انتقادی و اصلاحی بازسازی کند. همچنین تلاش کرده است تا فلسفه صدرایی را به‌ عنوان یک نظام فلسفی پویا با برخی از مهم‌ ترین نگرش‌ های فیلسوفان معاصر مواجه کند و با بهره ­‌گیری از مبانی حکمت متعالیه به برخی از چالش‌ های جدید، که در زمان خود ملاصدرا مطرح نبوده است، پاسخ گوید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما