loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تشیع

5 (1)

ناشر ادیان

نویسنده هاینس هالم

مترجم محمدتقی اکبری

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 398

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 91382 10003022
250,000 237,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب تشیع از هاینس هالم، یکی از آثار معروف درباره تشیع در دنیای غرب است و سالهاست که مورد استفاده کسانی است که علاقه مند هستند ضمن یک جلد کتاب سیصد صفحه ای، مطالبی درباره مذهب تشیع، تاریخ و عقاید و فرقه های آن بدانند. هالم دانشمندی متوسط است که آثار دیگری هم دارد. وی در این کتاب بنا را بر آن گذاشته است تا مذهب شیعه را به اختصار از آغاز تا زمان خود دنبال کند. پروفسور هاینس هالم، اسلام‌ شناس و شیعه‌ شناس آلمانی، به ضرورت نگارش کتابی درباره تاریخ شیعه پی برده است. او این کتاب را در پنج فصل که شامل 34 بخش است به رشته تحریر درآورده است. او در مقدمه یاد آوری می‌ کند که از یک میلیارد مسلمان جهان فقط ده درصد پیرو مذهب شیعه‌ اند. به همین دلیل قبل از انقلاب اسلامی ایران به ندرت از مذهب شیعه در اروپا یا غرب صحبت می‌ شد و آشنایی با این مذهب به متخصصان منحصر می‌ شد. حوادث سیاسی در ایران و عراق و کشورهای عربی شرقی و اهمیت کشورهای نفت‌ خیز شرق نزدیک باعث علاقه‌ مندی بسیاری از مردم به شناخت دین اسلام به خصوص مذهب شیعه شده است. قدرت مذهب شیعه به دلیل طرفداری آن از مستضعفان و مبارزه با ظلم است. مذهب شیعه درصدد ارائه نمونه‌ ای برای عدالت‌ خواهی و رفع جور و ستم است تا روزی حضرت مهدی امام دوازدهم شیعیان جهان برای برپایی عدالت جهانی به پا خیزد. مسلمانان معتقدند که نظام‌ های سوسیالیستی و کاپیتالیستی نتوانسته و نمی‌ توانند مشکلات اجتماعی و سیاسی و فرهنگی کشورهای اسلامی را حل کنند و باید نظامی بر اساس دستورات اسلام بر پا کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما