loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زبان بدن، چگونه افکار دیگران را از روی حرکات سر و دست شان بخوانیم؟

ناشر مرسل

نویسنده آلن پیز

مترجم محمدرضا عطوفی | سیدحامد دست‌ یافته

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 125

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 91391 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
59,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

شعاع حباب هوا در اطراف افراد طبقه‌ی متوسط حومه‌ی شهر ساکن استرالیا، نیوزیلند، انگلستان، آمریکای شمالی و کانادا معمولا مشابه است. این شعاع را می‌توان به چهار فاصله‌ و حریم مجزا تقسیم نمود:

1) حریم خصوصی (بین 15 و 45 سانتی‌متر یا 6 الی 18 اینچ)، از میان تمام این فاصله‌ها، این مهم‌ترین حریم است؛ چرا که فرد همچون دارایی شخصی‌اش از آن محافظت می‌نماید. تنها افرادی که از نظر احساسی به فرد نزدیک هستند، اجازه دارند وارد این فضا شوند. این افراد شامل عشاق، والدین، همسر، فرزندان، دوستان صمیمی و بستگان هستند. حریم فرعی به وسعت بیش از 15 سانتی‌متر (6 اینچ) از بدن وجود دارد که تنها در طول تماس فیزیکی می‌توان وارد این حریم شد. این منطقه، حریم خصوصی نزدیک است.

2) حریم شخصی (بین 46 سانتی‌متر و 1.22 متر یا 18 الی 48 اینچ)، این فاصله‌ای است که در ضیافت‌های شبانه، مهمانی‌های اداری، مراسم اجتماعی رسمی و اجتماعات دوستانه حفظ می‌کنیم.

3) حریم اجتماعی (بین 1.22 و 3.6 متر یا 4 الی 12 فوت)، این فاصله‌ای است که ما با افراد غریبه، لوله‌کش یا نجاری که مشغول انجام تعمیراتی در اطراف خانه‌مان است، پست‌چی، فروشنده‌ی محل، کارمند جدید در سر کار و افرادی که شناختی کامل از آن‌ها نداریم، حفظ می‌کنیم.

4) حریم عمومی (بیش از 3.6 متر یا 12 فوت)، هنگامی‌ که گروهی عظیم از افراد را مورد خطاب قرار می‌دهیم، این فاصله‌ی مناسبی است که با اختیار خود آن را حفظ می‌کنیم.

دست دادن، دست دادن یادگار عصر غارنشینی است. هر گاه افراد غارنشین همدیگر را ملاقات می‌کردند، بازوان‌شان را در هوا نگه می‌داشتند و کف دست‌شان را در معرض دید قرار می‌دادند تا نشان دهند هیچ نوع اسلحه‌ در دست‌شان نیست یا مخفی نکرده‌اند. این حرکت طی قرن‌ها اصلاح شده، تبدیل به حرکت‌هایی مانند بالا بردن دست در هوا و قرار دادن کف دست روی قلب شد و به این ترتیب، حرکات گوناگون دیگر نیز ابداع شد. شکل نوین این آداب احوال پرسی قدیمی، قفل نمودن و تکان دادن دست است که در اغلب کشورهای انگلیسی زبان، هم در احوالپرسی آغازین و هم حین خداحافظی، انجام می‌شود. دست‌ها معمولا پنج الی هفت مرتبه حرکت داده می‌شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما