loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رژیم درمانی در سرطان

ناشر مرسل

نویسنده محسن تقی زاده | علیرضا زارعی‌نسب

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 192

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 91399 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
49,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب رژیم درمانی در سرطان تالیف علیرضا زارعی نسب، اطلاعات علمی لازم و کاربردی جهت تنظیم برنامه غذایی و نیازهای تغذیه‌ای بیماران مبتلاء به سرطان را در مراحل مختلف درمان ارائه می‌دهد.

علیرضا زارعی نسب همچنین به نحوه نوشتن رژیم‌های بیمارستانی اعم از مایع کامل، صاف و... به انضمام عوارض تغذیه‌ای داروها و نکات تغذیه‌ای مربوط به هر دارو نیز به بهترین شکل ممکن پرداخته است.

علاوه بر آن در کتاب رژیم درمانی در سرطان به نقد و بررسی رژیم‌های مطرح شده جهت درمان سرطان اعم از رژیم‌های قلیایی، مدیترانه‌ای، کتوژنیک و... پرداخته شده است. در انتهای کتاب نیز مطالبی درباره رژیم غذایی و نکات تغذیه‌ای برای بیماران نجات یافته از سرطان بیان شده.

مطالب کتاب رژیم درمانی در سرطان، به گونه‌ای می‌باشد که قابل استفاده برای تیم درمانی اعم از متخصص آنکولوژیست، متخصص تغذیه و پرستار است. به گونه‌ای که می‌تواند جهت افزایش روند اثربخشی درمان و جلوگیری از تحلیل و تضعیف بیمار مورد استفاده قرار گیرد.

تغذیه یکی از عوامل مهم جهت ارتقاء و حفظ سلامتی در دوران‌های مختلف زندگی است. ضعف و ناتوانی ما در برابر بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند ناشی از رژیم غذایی نامناسب، عوامل محیطی و همچنین فاکتورهای ژنتیکی قرار بگیرد. بررسی‌های متعدد نشان داده است که برنامه غذایی در بروز و یا کاهش شیوع بسیاری از بیماری‌ها نقش مهمی را ایفاء می‌کند. به طوری که بسیاری از ترکیبات موجود در رژیم غذایی می‌توانند نقش مهمی در بروز و یا پیشگیری از بیماری‌هایی از جمله سرطان‌ها را داشته باشند.

یافته‌های اخیر گویای این مطلب است که حدود یک سوم از تمام سرطان‌ها، مرتبط با الگوی غذایی هستند. یک رژیم غذایی مناسب و صحیح در تمام مراحل زندگی می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان و نیز در صورت ابتلاء به آن، در کاهش عوارض و طول مدت درمان بیماری را داشته باشد. همچنین یکی از نگرانی‌های بیماران مبتلا به سرطان، امید به زندگی پس از درمان است که تغذیه صحیح می‌تواند نقش مهمی در کاهش بروز مجدد بیماری را داشته باشد.

با بروز سرطان در هر فرد پروتکل‌های درمانی متعددی از جمله عمل‌های جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی برای بیمار در نظر گرفته می‌شود، هر یک از این روش‌های درمانی می‌تواند عوارض متعددی بر دریافت و متابولیسم مواد مغذی و تغذیه بیماران بگذارد. ارائه یک برنامه غذایی علمی و متناسب با شرایط جسمی بیمار می‌تواند در کاهش شدت بیماری، طول درمان و نیز بهبودی پس از درمان نقش اساسی را داشته باشد.

در کتاب رژیم درمانی در سرطان، مراحل و نکات رژیم‌نویسی در مراحل مختلف درمانی اعم از قبل از درمان، حین درمان و بعد از درمان بیان شده است و به تفصیل در مورد رژیم غذایی در انواع روش‌های درمانی مانند جراحی، پرتو درمانی، شیمی درمانی و... به انضمام عوارض جانبی مربوطه به درمان‌های مذکور پرداخته شده.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما