loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خرمشهر، حماسه مقاومت: تهران - خرداد 1386 عکس های نمایشگاه و مسابقه سراسری عکس

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب خرمشهر حماسه مقاومت، خرداد عکس های نمایشگاه و مسابقه سراسری عکس 1386 است. این کتاب توسط اداره کل تبلیغات و مراکز فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران است و در انتشارات شاهد به چاپ رسیده است.

این مجموعه در چهار عنوان با زمینه مشترک "مصور" انتشار یافته و در آن ها تصاویر ماندگاری از مفهوم ایثار و شهادت ثبت شده است. این مجموعه کتاب شامل 230 عکس از بین شش هزار عکس است که خرمشهر را در سه مقطع زمانی قبل از جنگ، حین جنگ و بعد از جنگ به تصویر کشیده است.

از میان مجموعه یاد شده کتاب "خرمشهر حماسه مقاومت" از زوایای مختلف قابل توجه است. نخست آنکه این کتاب تاریخ مستند و مصوری از نماد مقاومت در تاریخ معاصر کشورمان است که در آن با استفاده از ذوق و خلاقیت هنرمندان عکاس، سه برهه حساس از موقعیت های پیش از جنگ، هنگام جنگ و بعد از جنگ شهر خرمشهر به تصویر کشیده است.

فصل اول این کتاب با عنوان "خرمشهر پیش از جنگ تحمیلی" با عکسی از آرشیو خبرگزاری ایرنا شروع می شود که در آن پل قدیمی خرمشهر نشان داده می شود. این عکس متعلق به 1344 است. در ادامه این فصل عکس های متعددی از بناهای قدیمی شهر همچون ایستگاه راه آهن، بارانداز گمرک، کوت شیخ، گمرک شهر، اسکله های اداره بندر، ایستگاه بلم رانان، ساحل بخش غربی، بازار ماهی فروشان، بازار سیف و تصاویری از تظاهرات مردم خرمشهر در نهضت انقلاب اسلامی به علاقه مندان ارائه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما