loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سرزمین ما ایران (داستان هایی از جغرافیا)

ناشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

نویسنده فروزنده خداجو

تصویرگر علی خدایی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 68

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

مدت‌ها بود که غم غریبی قلب "بابا عابد" را می‌فشرد. او که در گذشته ماهرترین ماهی‌گیر بندر گناوه بود. در یک روز که مشغول ماهی‌گیری بود، او به درون آب افتاده و دوپایش توسط کوسه قطع می‌شود. از آن پس بابا عابد که نمی‌توانست به دریا برود، روزها را در حسرت رفتن به دریا می‌گذراند. و حالا در کنار کوچک‌ترین پسر و عروسش منیرو و نوه‌اش، عبدو، زندگی می‌کرد. روزی او در ساحل نشسته بود و حس می‌کرد دیگر امیدی برای ادامه‌ی زندگی ندارد.

اما با صحبت‌های عبدو دانست علاوه بر این که عروسش به فکر اوست، عبدو نیز او را دوست دارد. در واقع عبدو ادامه‌ی وجود او بود و بابا عابد به خاطر عبدو زنده می‌ماند. داستان مذکور تحت عنوان "عبدو و دریای سبز" در این مجموعه به چاپ رسیده است.

کتاب شامل هشت اثر می‌باشد که در هریک جغرافیای طبیعی و انسانی منطقه‌ای از ایران در قالب داستان بیان شده است.
شخصیت اصلی هر داستان یک کودک می‌باشد و سعی شده است که تاثیر طبیعت منطقه بر زندگی انسان‌ها و به ویژه بچه‌های آن منطقه به تصویر کشیده شود.

عناوین دیگر داستان‌های کتاب عبارت‌اند از: ستاره در کوچ؛ خواهرم ماه‌بانو؛ ماهی و آرزوهایش؛ هامون از کویر؛ گلاره دختر گل؛ کژال در ترنج؛ و محمد و گل‌ مریم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما