loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ناهی

ناشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

نویسنده جمشید خانیان

مترجم علی خاکبازان

تصویرگر سمینه خوبی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 64

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 91802 10003022
3,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دوره‌گردی در گذر از شهری دور و خشک، نوزادی تنها را کنار دریا یافته و او را به زنی بی‌کس و تنها می‌سپارد و می‌رود. مردم روستا بر این عقیده‌اند که آن کودک "جن‌زادۀ دریا" است و "دده بمباسی" به جای مراقبت از وی، باید او را به دریا بازگرداند. آن‌ها اعتقاد دارند که خشکسالی و نباریدن باران، تقصیر "ناهی" کوچک است و تصمیم می‌گیرند خانۀ زن تنها را به آتش بکشد تا دوباره برکت بر آن‌ها نازل شود. تنها یک خانوادۀ جوان، که فرزندی هم‌سن و سال ناهی دارند، با مردم موافق نیستند و مرد خانواده، زن و دختر در آتش اسیر شده را نجات داده و در جایی خارج از روستا برایشان خانه‌ای بنا می‌کند. هفت سال آسمان غضب می‌کند و سرانجام مردم دست به دامن دده‌بمباسی می‌شوند که طبق سنتی دیرین ناهی را، که تنها دختر روستا است، به دریا بفرستند تا کوزه‌ای آب آورده و در مسیر رود خشک شده چال کند، شاید که باران ببارد. هرچند که دده موافق نیست اما ناهی راهی دریا می‌شود و در آن‌جا ناگاه آب و موج دریا، که صورتی شبیه به خود او یافته، دخترک را به خود می‌خواند و در خود فرو می‌برد. چند دقیقه بعد، ناهی با کوزه‌ای ظاهر شده، آن را به همراه خویش می‌دهد تا به روستا ببرد و خود برای همیشه ناپدید می‌شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما