loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رویکرد استاد مطهری به علم و دین

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده عبدالحسین خسروپناه

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 104

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نویسنده در این کتاب به واکاوی دیدگاه استاد شهید مطهری درباره علم و دین می پردازد. وی ابتدا به تعریف دین، منشأ دین، اهداف و رسالت آن می پردازد و سپس تعریف علم و قلمرو آن را بیان می کند.

تدوین رهیافت اصلی استاد شهید مطهری درباره علم و دین و نحوه تناسبات این دو، از دیگر موضوعات این نوشتارند. در پایان این کتاب نیز مسئله علم دینی و عقل و دین از نظر شهید مطهری بررسی شده است.

رابطه علم و دین، از مباحث مهم حوزه فلسفه دین و احکام جدید است و استاد مطهری به عنوان یکی از بارزترین شخصیتهای کلامی دوران معاصر، در آثار مختلف خود به این موضوع توجه ویژهای داشت. استاد، علم و دین را مکمل یکدیگر می دانست و هر دو را در پاسخگویی به نیازهای بشری لازم و ضروری بر می شمرد.

مطالب این کتاب در چهار فصل تنظیم شده است. دو فصل نخست به چیستی دین و علم و فصل سوم و چهارم به رابطه علم و دین، عقل و دین اختصاص دارند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما