loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کندوکاوی در تاریخ و تمدن اندلس

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده عبدالواحد ذنون طه

مترجم حجت رسولی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 326

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 91940 10003022
130,000 117,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر مجموعه‌ای از پژوهش‌ها و مطالعات مرتبط با تمدن و تاریخ اندلس و بازخوانی جنبه‌هایی درخشان از تمدن اسلامی در آن سرزمین دورافتاده است.

در این مطالعه نقش مسلمانان و اندلسی‌ها در کشف دنیای جدید تبیین و تلاش‌های مسلمانان اندلس در علم ستاره‌شناسی بازکاوی شده است.

همچنین در این کتاب نحوة رویارویی دولت عربی اسلامی در مواجهه با شعوبیگری تشکیل افکار مختلف در مقولة عرب و اسلام به ویژه در حیطة فکر و فرهنگ و ادب تشریح و نقش فعال مسلمانان اندلس و تبادل فرهنگی میان آنان و اسپانیای مسیحی تحلیل گردیده است.

در پایان پس از پرداختن به موضعگیری‌های دانشگاه‌های فرانسوی، انگلیسی و ایتالیایی دربارة فلسفة ابن‌رشد اندلسی، تأثیر اندلس بر اندیشة غربی در مراحل سه گانة «عصر تأثیر غیرمستقیم»، «عصر ترجمة عربی به لاتین» و «عصر استعراب». اوج تأثیر عربی، اسلامی و شکل‌های آن مطالعه و ارزیابی شده است.
شایان ذکر است در بخش پایانی کتاب برخی از آثار باستان‌شناسی اندلس معرفی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما