loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ملیت در جهان بی هویت

چالشهای جهانی شدن

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده حسین‌ کامل بهاءالدین

مترجم حجت رسولی

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 154

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نویسنده در "این کتاب که به مسئله‌ی جهانی شدن اختصاص دارد، عصر جدید، یعنی عصر انفجار اطلاعات و انقلاب در فناوری را در زنجیره‌ی تکامل تاریخی جهان مطرح می‌سازد وضمن ارائه تعریفی در جهانی شدن و ویژگی‌ها و عوامل و شخصات آن، تاثیر متقابل ملی گرایی و فرایند جهانی شدن را به بحث می‌کشد.

مولف در این کتاب کوشیده است با شیوه‌ ای واقع‌گرایانه، جنبه‌های سلبی و ایجابی جهانی شدن را تحلیل کرده، پی‌آمدهای آن را برای جوامع جهانی گوشزد نماید و تاثیرات منفی آن‌ را برشمارد.

وی سپس به این سؤال می‌پردازد که در قبال فرایندجهانی شدن، که از آن به موج سوم یا امپراتوری الکترونیک یاد می‌کند، چه باید کرد؟ آیا کشورهای جهان، به ویژه کشورهای ضعیف، باید کاملا در برابر موج سوم سلیم شوند، یا به مقابله و مخالفت با آن برخیزند یا این که راه سومی نیز متصور است؟

نویسنده با این باور که جهانی شدن واقعیتی فرا روی همگان و گریزی از آن نیست، نه تسلیم محض را به صلاح می‌داند و نه مقابله‌ی منفی و انزوا را کارساز می‌شمارد؛

او عقیده دارد که باید آگاهانه و فعالانه و با آمادگی و پویایی کامل با پدیده‌ی جهانی شدن مواجه شد و ملیت و قومیت و اصالت‌های ملی هر کشور را بازشناخت و با تکیه بر آن، نسل جدید را از سقوط در گرداب بی‌هویتی موج سوم نجات بخشید".
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما