loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گذار در بحران: تعلیم و تربیت در گذار به سمت نظام برتر

ناشر خبرگزاری فارس

نویسنده اردوان مجیدی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 500

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب «گذار در بحران» محرکی است بر این اساس که یک اتفاق جهانی در حال رخ دادن است و وظیفه ما این است که این اتفاق "تغییر در پارادایم" را از زوایای متفاوتی ببینیم.

بعد از مطالعه این کتاب در می یابیم؛ نظام تعلیم و تربیت، سال‌ ها است که درگیر یک بحران در ایفای ماموریت خود، در تربیت فرزندانمان، برای پاسخگویی به نیازهای جامعه امروز و آینده است و این بحران تا این نظام به نظامی برتر تحول نیابد، که بتواند این ماموریت را به نحو مطلوب ایفا کند، ادامه خواهد داشت. اما در میانه راه، بحران دیگری نیز گریبانگیر این نظام و جامعه شد؛ بحران کرونا!

در این شرایط بحرانی مضاعف، سطح میانی ای از نظام تعلیم و تربیتی برتی، در حال شکل گیری است، که آن را می توان یک نظام گذار تلقی نمود.

در این کتاب، پس از ریشه یابی، تحلیل و تبیین نظری مسئله، معماری نظام تعلیم و تربیت کنونی، گذار، و برتر را در سه دوران مختلف، ترسیم شده است، و خصوصیات آنها را را به اجمال مورد بحث قرار داده. همچنین سازوکارها و بسترهای راهبردی تحول، و خصوصیات فناورانه آن را نیز، به خصوص در پهنه سکوها، مورد اشاره قرار داده است.

پس از آن، راهبردهای گذار را در قالب یک رویکرد برنامه درسی نامتقارن تبیین شده، و در انتها نیز مدلی از سازوکارهای عملیاتی در معماری گذار، به همراه گام های گلوگاهی برای تحقق آن، بیان شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما