loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زوال هژمونی ایالات متحده در نیمکره غربی

ناشر سروش

نویسنده تامس اندرو اکیف

مترجم الهه نوری غلامی زاده

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 338

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 92131 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب زوال هژمونی ایالات متحده در نیمکره غربی اثر توماس اندروا کیف روابط بین ایالات متحده و کشورهای آمریکای لاتین را مورد بررسی قرار می دهد. این کتاب با اتکا بر نظریات مختلف هژمونی به تشریح عملکرد نظام بین آمریکایی، علل سقوط منطقه آزاد تجاری قاره آمریکا، دلایل شکست طرح مشارکت در زمینه انرژی و اقلیم در قاره آمریکا، حضور فزاینده چین در آمریکای لاتین و کارائیب و همچنین پیشینه طرح های ابتکاری سیاست خارجی ایالات متحده در دوره جرج دبلیو بوش و باراک اوباما می پردازد.

نویسنده با تمرکز بر سیاست خارجی ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری بوش و اوباما و پیش از ریاست جمهوری دونالد ترامپ به این نتیجه می رسد که اگرچه برخی نظریات همچنان از موضع برتر ایالات متحده در نیمکره غربی سخن می گویند، اما بر مبنای تعاریف استاندارد مکاتب مختلف روابط بین الملل، هژمونی ایالات متحده در نیمکره غربی در مقایسه با گذشته کاهش یافته است. این امر به بسیاری از حکومت های آمریکای لاتین اجازه داده است تا اشکال جدیدی از حکمرانی و سیاست های اقتصادی عاری از مداخلات ایالات متحده را تجربه کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما