loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خسارت محض و دیپلماسی هسته‌ ای

ناشر شهید کاظمی

نویسنده ابراهیم کارخانه ای

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 476

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 92140 10003022
70,000 63,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این‌ کتاب دربرگیرنده روایتی مستند است که به گفته ناشرش، همزمان با انجام مذاکرات هسته‌ ای و تصویب برخی کنوانسیون‌ های بین‌ المللی خطرساز، با هدف دفاع از منافع ملی و امنیت ملی به چاپ رسیده است.

«خسارت محض و دیپلماسی هسته‌ ای» حاوی مطالب، مقالات و یادداشت‌ هایی است که همزمان با انجام مذاکرات هسته‌ ای و تصویب برخی کنوانسیون‌ های بین‌ المللی خطرساز، با هدف دفاع از منافع ملی و امنیت ملی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طرح و یا در سطح رسانه‌ های کشوری به رشته تحریر درآمدند و بنا به مقتضیات زمانی در برگیرنده هشدارهایی به تیم مذاکره‌ کننده و دستگاه‌ های سیاسی و دیپلماسی کشور بودند. تاریخ انتشار هر یادداشت و مقاله مندرج در کتاب، در زمان انتشارش، در کتاب ذکر شده است.
نویسنده مقالات کتاب معتقد است تصمیم‌ سازان برجام با خوش‌ بینی به آمریکا و غرب و پیشدستی در اجرای سخاوتمندانه تعهدات، امضای جان کری وزیر امور خارجه وقت آمریکا را به‌ عنوان تضمین پایبندی دشمن به تعهدات پذیرفتند و به رفع موقت و نیم‌ بند 120 روزه و 180 روزه تحریم‌ ها بر روی کاغذ اکتفا کردند که در نهایت با عدم موافقت رئیس‌ جمهور بعدی آمریکا دونالد ترامپ در تمدید تعلیق تحریم‌ ها، بنیان سست و پوشالی برجام در حالی از هم گسسته شد که آمریکا پس از خروج از برجام، بدون پرداخت کوچکترین هزینه‌ ای به تمام خواسته‌ های خود دست یافته بود و در تداوم سناریوی از قبل طراحی شده با اروپا و اعمال تحریم حداکثری نیز درصدد توقف قدرت موشکی و منطق‌ های ایران برآمد و در مقابل، دولت جمهوری اسلامی ایران نه تنها به لغو تحریم‌ ها که هدف اصلی توافق بود، دست نیافت؛ بلکه به اذعان جواد ظریف وزیر امور خارجه حتی موفق به افتتاح یک حساب بانکی در لندن نیز نشد.

در برشی از کتاب می‌ خوانیم:
«در یکی از جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام از آقای عراقچی (عضو ارشد تیم مذاکره‌ کننده و رئیس ستاد اجرایی برجام) پرسیدم شما که همه امتیازات را یک‌ جا پیش‌ پرداخت کرده‌ اید و دست خودتان را خالی نموده‌ اید، چه تضمینی وجود دارد که فردا آمریکایی‌ ها به تعهداتشان عمل کنند؟! ‌ایشان با صراحت عنوان کردند اگر آنان به تعهداتشان عمل نکنند، آبرو و هیثیت‌ شان در جهان زیر سؤال می‌ رود و آنان دست به این کار نخواهند زد و ما برای محکم‌ کاری، برجام را به تأیید شورای امنیت رساند‌ه‌ ایم تا جلو تخلف آنان گرفته شود! به این ترتیب، تیم مذاکره‌ کننده آبروی (نداشته) آمریکا را به‌ عنوان تضمین اجرای تعهدات آمریکا در برجام پذیرفت! و آنان در مقابل با حذف واژه اعتماد از قاموس مذاکرات جز با پیش‌ پرداخت یک‌ جای تمامی تعهدات جمهوری اسلامی ایران راضی به معامله نشدند! و این در حالی بود که مقام معظم رهبری بار‌ها تأکید فرموده بودند که آمریکایی‌ ها قابل اعتماد نیستند و از پشت، شمشیر خیانت بلند می‌ کنند. نتیجه این خوش‌ خیالی سیاسی این شد که آمریکا که به تمامی خواسته‌ های هسته‌ ای خود دست یافت. اینک برای طرح خواسته‌ های اصلی خود که توقف فعالیت‌ های موشکی و قدرت منطقه‌ ای جمهوری اسلامی ایران است، بازی برجامی جدیدی به راه انداخته است که در آن، اروپا به‌ عنوان مدافع برجام و آمریکا به‌ عنوان مخالف آن هدف مشترکی را علیه جمهوری اسلامی ایران تعقیب می‌ کنند.»
  • زبان کتاب
    فارسی
  • سال نشر
    1400
  • چاپ جاری
    1
  • نوع جلد
    جلد نرم
  • قطع
    رقعی
  • تعداد صفحات
    476
  • ناشر
  • نویسنده
  • وزن
    490
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    چهارشنبه 23 تیر 1400
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    یکشنبه 22 مرداد 1402
  • شناسه
    92140
  • دسته بندی :
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما