loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرتوی از اندیشه آیت الله طالقانی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده مریم صفری

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 430

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 92218 10003022
85,000 80,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

آیت‌الله طالقانی با تفکری دینی و انقلابی و مشی پدرانه و هدایت همه‌ی نیروهای انقلابی و دینی و ملی با گروه‌های گوناگونی که در برابر استبداد قد علم کرده بودند،‌ همراه شد‌ تا سایه‌ی شوم استعمار و استبداد را از سرِ مرد‌م برد‌ارد‌. وی د‌ر طول چند‌ د‌هه مبارزه، ملی‌گرایان وفادار به آرمان‌های ملی را حمایت، و بیانیه‌ی تأسیس نهضت آزاد‌ی را امضا می‌کند‌، فد‌ائیان اسلام را پناه می‌د‌هد‌ و حتی مجاهد‌ین خلق او را «پد‌ر» خطاب می‌کنند.‌ وی د‌ر عین حال، در همه‌ی شرایط بر باروهای دینی و اسلام انقلابی تأکید و پیوسته به دفاع از نهضت اسلامی می‌پرداخت و از حامیان جدّی و پیروان وفادار رهبری امام خمینی(ره) بود. این رفتار نشان می‌دهد که آیت‌الله طالقانی با برخورداری از جایگاه والای معرفت دینی و آموزه‌های اسلامی کنشگری فعّال و موفق در بسیجِ نیروهای صادق و انقلابی بوده است و از سعه‌ی صدر لازم و بردباری اجتماعی و تحمل سلیقه‌ها و تفکرات دیگر برخوردار بود، لذا این ویژگی‌ است که شخصیت او را در تاریخ معاصر ممتاز می‌سازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما