loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما

5 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب در پنج فصل، با عناوین ذیل، فرهنگ کابالیستی و میزان و چگونگی نفوذ آن در فرهنگ و هنر غرب را مورد مداقه قرار داده است و به بررسی سینمای قبالایی هالیوود پرداخته است. نویسندگان در چکیده‌ ای بر این اثر چنین نگاشته‌ اند:

مطالعات دینی و عرفانی سینما و فهم فلسفه فیلم، از مهم‌ ترین مراحل رسیدن به سینمای دینیِ بومی است. برای این امر مطالعه سینمای دینی و عرفانی غرب نیز مددکار ماست؛ ولی باید مواظب بود که امروزه، با گسترش روزافزونِ نوعی معناگرایی ممزوج به جادو، علوم غریبه، موعودگرایی و مسیحاباوری خاص با رنگ و بوی یهودی در رسانه‌ های غرب روبرو هستیم. کابالیسم (عرفان یهود) در سال‌ های اخیر، به مدد رسانه‌ های جریان سرمایه‌ داری صهیونیستی، روح تازه‌ ای گرفته و در مجامع سیاسی، فرهنگی، علمی و رسانه‌ ای غرب، تأثیرات خود را گذاشته است.

سینمای غرب خصوصاً هالیوود، در فضای آخرالزمانی کنونی، به وفور به سمت زنده کردن آرمان‌ های کابالیستی چون جادوگری، مسیحاگرایی، شیطان‌ گرایی، جن‌ گرایی، علوم غریبه، ریاضی و کمّی کردن عالم، تقلیل‌ گرایی متافیزیک به اعداد و حروف، حروف‌ گرایی، خداـ انسان‌ انگاری، جسم‌ انگاری مجردات و میل به تسلطِ بیشترِ انسان بر عالم پیش می‌ رود.

این نوشته سعی دارد با بررسی نفوذ مؤلّفه‌ های کابالیسم و سیر تطور تاریخی آن در غرب، به تحلیل آثار شاخص سینمایی چون ماتریکس، انیماتریکس، ناین (عروسک شماره نُه)، شاگرد جادوگر و کنستانتین به عنوان آثار شاخص این جریان در هالیوود بپردازد و چگونگی نفوذ مفاهیم کابالیستی در این آثار را بررسی نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

علی طایفه

خواهشمندم اگر امکانش هست این کتاب را تهیه بفرمایید.

27 دی 1400

باسلام. متاسفانه این کتاب در حال حاضر چاپ تمام است. با کلیک روی گزینه به من اطلاع بده، در صورت موجود شدن برای شما پیامک ارسال خواهد شد.

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما